هوشمندسازی ساختمان

هوشمند سازی ساختمان به ساختمانی گفته می شود که در آن عملیات کنترلی از طریق تلفن همراه هوشمند یا نرم افزارهای کامپیوتری و یا نرم افزار تحت وب انجام می شود. برای انجام عملیات کنترلی در خانه هوشمند نیازی به حضور فیزیکی کاربر در محل نیست و کاربر قادر خواهد بود از راه دور عملیات مورد نظرش را به انجام برساند.

کنترل کلیه وسایل الکتریکی، روشنایی، امنیتی و … در قالب هوشمندسازی ساختمان ها به کمک اینترنت و از راه دور امکان پذیر است. اکنون که با تعریف هوشمند سازی ساختمان آشنا شدید به بیان نحوه هوشمندسازی ساختمان ها می پردازیم.

چگونگی هوشمندسازی ساختمان ها

هوشمندسازی ساختمان تقسیم بندی های مختلفی دارد. در یک دسته بندی ساختمان ها را از نظر نوع ارتباط تجهیزات با یکدیگر تفکیک می کنند. این دسته بندی شامل خانه هوشمند بی سیم (وایرلس) و خانه هوشمند با سیم (تحت وایر) می شود. در یک دسته بندی دیگر ساختمان ها را از نظر نوع عملکرد و میزان کنترل های قابل انجام توسط کاربر دسته بندی می کنند. در این دسته بندی می توان به BMS و اتوماسیون خانگی اشاره کرد.

کلیدواژه اتوماسیون خانگی اغلب زمانی به کار برده می شود که در هوشمندسازی ساختمان، هدف کنترل بخشی از تجهیزات مربوط به یک واحد ساختمان باشد. به عنوان مثال در یک ساختمان هوشمندسازی صرفا جهت کنترل سیستم روشنایی واحدها صورت بگیرد. در این صورت اصطلاح اتوماسیون خانگی واژه مناسبتری است.

در سوی دیگر bms که مخفف سیستم مدیریت ساختمان است برای هوشمندسازی کلیه بخش های یک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. طبق این تعریف bms اغلب برای مجتمع های تجاری و اقامتی مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا در این مجتمع ها مشاعات از اهمیت ویژه ای برخوردارند و کنترل تجهیزات مرتبط با مشاعات به عهده مدیریت مجموعه است.

در ساختمان های مسکونی به دلیل تنوع سلایق ساکنان کمتر می توان سیستم bms را به صورت کامل اجرا کرد. به عنوان مثال ساکنین در مورد دمای آب موتورخانه به تفاهم نمی رسند

مزایای هوشمندسازی ساختمان ها

هوشمندسازی ساختمان مزایای زیادی دارد که از جمله مهمترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • کنترل پذیری بیشتر سیستم
  • کنترل تجهیزات از راه دور
  • افزایش سطح کارآمدی تجهیزات
  • ارتقا سطح زندگی و آسایش بیشتر

مراحل هوشمندسازی ساختمان ها

هوشمندسازی ساختمان مراحل مختلفی دارد که عبارتند از:

  • نیازسنجی و تعیین تجهیزات مورد نیاز
  • انتخاب محصولات هوشمندسازی ساختمان و خرید محصولات
  • نصب و راه اندازی تجهیزات هوشمندسازی ساختمان
ارگ بند سازه

 شرکت ساختمانی ارگ بند سازه با هدف ارائه حرفه ای ترین خدمات در زمینه طراحی، محاسبات و اجرای پروژه های خرد و کلان با به کارگیری علوم و تکنولوژی بروز و خلق آثاری بدیع با در نظر گرفتن بهینه سازی (وقت و هزینه) در خدمت مشتریان گرامی میباشد.

مدیر عامل: محمدرضا سلیمی

آدرس شرکت

آدرس : تهران، خیابان پاسداران، گلستان پنجم

بازدید

بازدید امروز :16

بازدید دیروز :52

بازدید کل :70277

© تمامی حقوق این سایت، متعلق به شرکت ارگ بند سازه می‌باشد.