بازسازی ساختمان اداری

بازسازی ساختمان اداری

هر ساختمانی مطابق با نقشه ساخت، کاربری، مصالح رفته در آن و… در زمان بخصوصی نیاز به بازسازی دارد. بازسازی ساختمان اداری به این معنا می‌باشد که خرابی‌های رخ داده را برطرف نمایید، پیش از اینکه این مشکلات پیشروی کنند و مجبور شوید تمام ساختمان را خراب نموده و مجدد ساخت و ساز نمایید. اما به این مسئله نیز توجه داشته باشید که بازسازی بنا باید مطابق با کارایی آن صورت پذیرد و قطعا بازسازی ساختمان اداری نسبت به بناهای مسکونی تفاوت زیادی دارد که در این مطلب پیرامون این موضوع صحبت می‌کنیم.

چرا بازسازی ساختمان اداری ؟

  • تأسیسات بنا مطلوب نباشد یا این که بسیار فرسوده و غیرقابل استفاده شده باشد.
  • بنا نورپردازی مناسبی نداشته باشد و همین سبب آزار و سلب آرامش کارکنان واحد اداری شده باشد.
  • هدف و کارایی شرکت یا اداره با معماری و طراحی بنای آن مغایرت داشته باشد.
  • در صورتی که تمایل داشته باشید، فضای سنتی و فرسوده بنا را به یک فضای مدرن و شیک تبدیل نمایید.
  • امکان دارد که ساختمان اداری دارای طراحی اصولی نباشد و جهت استفاده از بخش‌های گوناگون دچار مشکل شوید.
  • جهت طبقه بندی و مرتب سازی فضای بنا نیاز به بازسازی داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دلایلی که می‌تواند موجب بازسازی ساختمان اداری شود، می‌توانید با ما در ارگ بند سازه تماس بگیرید.

کاربرد تکنولوژی در بازسازی ساختمان اداری

بیشتر مدیران به لحاظ کم کردن هدر رفت انرژی و پیشگیری از اتلاف انرژی در بناهای اداری اقدام به برنامه ریزی و پیاده سازی انواع سیستم هوشمند می‌نمایند. هوشمند سازی فضا به معنای کنترل به صورت یکپارچه و متمرکز و مدیریت هدفمند سرویس و امکانات موجود در ساختمان اداری می‌باشد که قابلیت آن را دارند. هدف این مقوله، بهره گرفتن از تکنولوژی روز دنیا در ادغام شدن با هنر، برای رفاه بیشتر و هزینه کم است که این مسئله با بازسازی اصولی بنا امکان پذیر شده است. ما در ارگ بند سازه از جدید ترین تکنولوژی‌های روز دنیا برای بازسازی ساختمان اداری بهتره می‌بریم که ضمن تماس با ما می‌توانید از آن اطلاع یابید.

بیشتر بخوانید : وام طلا

مراحل بازسازی ساختمان اداری

مدیریت اصولی حرف اول را در موفقیت هر پروژه ساخت و ساز می‌زند و اگر مراحل بازسازی ساختمان اداری مشخص شده است، بهتر است آن‌ها را به کمک کارشناسان و یا شرکت‌های بازسازی فاز بندی و اولویت بندی نمایید. برای مثال در یک بازسازی مرحل بازسازی ساختمان اداری شامل موارد زیر می‌شود:

  • بازسازی نمای بنا و تبدیل نمودن آن از سنگ مرمر قدیمی به سرامیک مخصوص نما
  • تخریب بخش‌های مختلف یک آشپزخانه بزرگ و ساخت آبدار خانه در اداره
  • ایجاد داکت اسپیلت و حذف کردن کانال های کولر و حذف نمودن رادیاتورها
  • دیوار پوش نمودن دیوار
  • ایجاد رمپ در ورودی سازه
  • لمینت کردن کل کف واحدهای اداری

بازسازی ساختمان اداری

تقسیم بندی در بازسازی ساختمان اداری و دکوراسیون آن

در بازسازی اداری ساختمان و دفتر کار می‌شود با استفاده از پارتیشن‌های گوناگون به تقسیم بندی و جدا نمودن فضاها اقدام نمود.  انواع پارتیشن‌ها با جنس‌های متنوع در بازار عرضه می‌گردند و می‌توان با توجه به مقدار نور سازه و طبق میل مشتری از هر کدام از آن‌ها استفاده نمود. انواع پارتیشن ام دی اف، چوبی، آلومینیومی و شیشه ای جهت جدا نمودن فضاها مورد استفاده قرار خواهد گرفت و حتی می‌توان به شکل ترکیبی نیز از آن‌ها استفاده نمود. پارتیشن‌ها مانند دیوار نیستند که فضای بسیاری اشغال کنند، اما تمرکز و آرامش مورد نیاز را برای کارکنان فراهم می‌کنند. نوع شیشه‌ای پارتیشن سبب انتقال نور و روشنایی ساختمان خواهد شد و پارتیشن چوبی نیز فضایی صمیمی در ساختمان ایجاد می‌نماید که کارفرما  انتخاب می‌کند از کدام نوع پارتیشن  در بازسازی ساختمان اداری استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید : بازسازی واحد اداری

 تغییرات نما در بازسازی ساختمان اداری

نمای هر بنا در اصل نشان دهنده هویت یک سازه می‌باشد و نما در  بازسازی ساختمان اداری بسیار حائز اهمیت است که نه تنها از جنبه زیبایی بلکه از نظر جلب مشتری نیز بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت. در بناهای اداری نمای کامپوزیت نیز به علت طیف رنگی گسترده، زیرسازی راحت و سریع، قابلیت شستشو، عدم تغییر رنگ در زمان و احتیاج نداشتن به نگهداری، بیشتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اما از نماهای دیگری مثل نمای شیشه ای، سنگ، ترکیبی و یا GRC نیز در ساختمان اداری استفاده می‌کنند. نماهای شیشه‌ای روشنایی بنا را به حداکثر رسانده و به بنا ظاهری لوکس خواهند داد که دارای طرح‌های متنوعی نیز می‌باشند.

  • نمای سنگی برای ادارات بهتر می‌باشد که مشکی یا تیره است و رنگ روشن مناسب بنای اداری نیست.
  • طراح نما می‌تواند در نماهای ترکیبی طرح‌های متنوعی را ارائه بدهد.
  • نمای GRC گرد و غبار را جذب نکرده و در نتیجه دیرتر کثیف خواهد شد. همچنین این نما بیشتر مناسب طرح گرد یا کروی است.

اهمیت همکاری با شرکت مهندسی تخصصی در بازسازی ساختمان اداری

شرکت‌های معتبری که در زمینه بازسازی ساختمان اداری  کار می‌کنند، برای هر فیلدی متخصصین و مهندسین مربوط به همان فیلد را دارند. به عبارتی شخصی که جهت بازسازی بنای مسکونی تبحر دارد، در حوزه بازسازی ساختمان اداری نباید به او مسئولیت یا پروژه ای بدهند. بلکه هر فرد در زمینه کاری مخصوص خودش پروژه می‌گیرد و این نکته از این لحاظ دارای اهمیت است که سلیقه، چیدمان و دکور بندی در قسمت مسکونی با اداری کاملا متفاوت می‌باشد و این موضوع در انتخاب یک متخصص حرفه‌ای خوب بسیار مهم است. اینکه بدانیم شخصی که دفتر کارمان را جهت بازسازی به دست او سپرده ایم در کار خودش متخصص است، بسیار موجبات آرامش فکری ما را فراهم خواهد کرد.

ما در ارگ بند سازه با مهندسین متبحر و بسیار ماهر در حیطه‌های تخصصی همکاری می‌کنیم که با توجه نوع نیاز شما، پروژه مربوطه را به آن‌ها میسپاریم. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بازسازی ساختمان اداری، ما در ارگ بند سازه پاسخگوی سوالاتتان هستیم.

بازسازی ساختمان اداری

 اشتباهات رایج در بازسازی واحد اداری !

  • نداشتن هدف دقیق از بازسازی ساختمان اداری و عدم تحقیقات کافی در این خصوص: تحقیقات یک جنبه‌ی پر اههمیت پیش از آغاز تعمیرات می‌باشد و تحقیقات ناکافی سبب شکست پروژه‌ی بازسازی ساختمان اداری می‌‌گردد. تحقیقات به شما اجازه خواهند داد تا با دینامیک سازه‌، بودجه و برنامه ریزی جهت حوادث غیر قابل پیش بینی در بنا آشنا شوید.
  • عدم برنامه ریزی در آینده.: یکی از بزرگترین اشتباهات در بازسازی ساختمان اداری نداشتن یک برنامه‌ی جامع و اصولی می‌باشد. نداشتن برنامه سبب تاخیر در دستیابی به نتیجه، کمبود بودجه و دیگر مشکلات خواهد شد.
  • بودجه‌ی محدود و عدم تنظیم بودجه در بازسازی ساختمان اداری: نوسازی بنای اداری می‌تواند گران باشد، از این رو تعیین بودجه امری بسیار پ اهمیت است. توجه نمایید که بیش از حد برای چیزهایی که ضروری نیستند، هزینه نکنید و برای چیزهای با اهمیت نیز به اندازه‌ی کافی خرج کنید، همچنین هنگام تعیین بودجه برای بازسازی، قیمت‌های بازار را به طو کامل ارزیابی نمایید.
  • استخدام نکردن پیمانکار یا مدیر پروژه‌ی متخصص و حرفه‌ای: درست است که پیش بردن یک پروژه بازسازی ساختمان اداری به تنهایی می‌تواند راه مناسبی برای ذخیره‌ی پول باشد، اما بهتر است برخی چیزها را به متخصصین همان حوزه محول کرد. نوسازی و بازسازی ساختمان اداری یکی از این موارد می‌باشد که نداشتن یک پیمانکار حرفه‌ای می‌تواند برای شما  بسیار گران تمام شود.
  • در نظر نداشتن قوانین منطقه بندی حوزه‌‌های مسکونی و قوانین ساختمانی در بازسازی: در بازسازی ساختمان اداری قوانین منطقه بندی جهت حفاظت و امنیت انسان‌ها ضروری می‌باشند. در صورت عدم رعایت قوانین بازسازی، خودتان، کارکنان اداره و هر کسی که از بنای ادار‌ی شما بازدید می‌کند را در خطر قرار خواهید داد.

بیشتر بخوانید : وام با خودرو

تصمیمات مناسب در بازسازی ساختمان اداری

بهتر است که هدف و کاربری درست در ملک خود را تعریف نمایید،اگر مالک بنا نیستید بازسازی ساختمان اداری را در حد نیاز خود انجام دهید. کافی است که پتانسیل‌های سازه را بررسی کنید و آن‌ها را تقویت نمایید.

برای مثال بنا در موقعیت خوب شهری و دسترسی خوب قرار دارد اما نمای مناسبی ندارد، بنابراین اقدام به بازسازی نما کنید. اگر کاربری بنا مشخص شده است حتما نمای بنا باید متناسب با کاربری طراحی و اجرا گردد. نقاط ضعف بنا را بررسی کنید، برای مثال تهویه مناسب ندارد ،کف سازه از سرامیک و یا موزاییک بسیار قدیمی پوشانده شده است، حتما نقاط ضعف ساختمان اداری را با کارشناسان دکوراسیون داخلی سازه در میان بگذارید و مشورت و بررسی نمایید، سپس نسبت به رفع آن اقدام کنید.

بازسازی ساختمان اداری

اهمیت نورپردازی در بازسازی ساختمان اداری

درصورتی که استفاده از نور طبیعی ممکن نباشد، به ناچار باید از نور مصنوعی استفاده نمود. در انتخاب لامپ ها، باید از نوعی استفاده نمود که بهترین کیفیت نوری و پایین ترین مصرف را داشته باشد. طراحی سیستم هوشمند نورپردازی، از راه مناسب در معماری درونی دفاتر کار است که به شکل چشمگیری از مصرف انرژی کاسته و بر کیفیت نور در فضای مورد نظر می‌افزاید.

  • نورپردازی فضا باید به شکلی باشد که بدون هیچ خیرگی و سایه اندازی نامناسب، بتواند روشنایی کافی برای سطح کار که همان میز کار و میز کنفرانس می‌باشد را فراهم نماید.
  • بهترین نورپردازی در بازسازی ساختمان اداری نورپردازی سطح کار می‌باشد که یعنی پرسنل هنگام کار نور مناسب جهت دیدن میز کار خود و انجام فعالیت را داشته باشد.
  • نورپردازی عمومی در کل فضا و تامین روشنایی مناسب فضای اداری توصیه می‌شود.
  • نورپردازی تاکیدی در ساختمان اداری جهت تاکید لوگوی سازمانی مناسب می‌باشد.
  • بهتر است برای تامین نور و روشنایی سطح کار هم از نورپردازی موضعی استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید : شیلنگ کامپوزیت

ما در ارگ بند سازه پاسخگوی تمامی سوالاتتان پیرامون بازسازی ساختمان اداری هستیم.

ارگ بند سازه

 شرکت ساختمانی ارگ بند سازه با هدف ارائه حرفه ای ترین خدمات در زمینه طراحی، محاسبات و اجرای پروژه های خرد و کلان با به کارگیری علوم و تکنولوژی بروز و خلق آثاری بدیع با در نظر گرفتن بهینه سازی (وقت و هزینه) در خدمت مشتریان گرامی میباشد.

مدیر عامل: محمدرضا سلیمی

آدرس شرکت

آدرس : تهران، خیابان پاسداران، گلستان پنجم

بازدید

بازدید امروز :43

بازدید دیروز :19

بازدید کل :82240

© تمامی حقوق این سایت، متعلق به شرکت ارگ بند سازه می‌باشد.