مراحل ساخت طبقه اضافی

این روزها بسیار شاهد هستیم که سازندگان یا صاحبان ملک به دلایل مختلفی مانند سود بیشتر تصمیم به ساختن طبقه مازاد بر روی ساختمان خود می‌گیرند. به توسعه دادن یک ساختمان در ارتفاع یا به قول معروف ساخت طبقه اضافی، اضافه اشکوب می‌گویند. اگر شما نیز قصد اضافه اشکوب یا طبقه مازاد را دارید با ارگ بند سازه همراه باشید تا بیشتر با مراحل ساخت طبقه اضافی بر روی یک ساختمان آشنا شویم و شما بتوانید با آگاهی کامل در این مسیر قدم بردارید. به یاد داشته باشید که برای ساخت طبقه مازاد نیاز به مجوز شهرداری پیدا خواهید نمود تا به صورت رسمی و قانونی کار ساخت و ساز را انجام دهید.

اضافه کردن طبقه یا طبقات بر روی ساختمان بدون مجوز از شهرداری غیر ممکن است و این کار غیر قانونی می‌باشد. در صورتی که بدون مجوز اقدام به ساخت طبقه یا طبقات اضافی بر روی ساختمان خود نمایید، شهرداری می‌تواند در هر مرحله‌ای از ساخت که هستید، مانع ساخت و ساز شما شود. پس از توقف ساخت طبقه اضافی ساختمان، شهرداری اقدام به تخریب بنای غیر مجاز شما خواهند نمود. بنابراین برای مواجه نشدن با این مشکل جدی و مهم و آگاهی کامل از مراحل ساخت طبقه اضافی با ارگ بند سازه تا پایان این مطلب آموزنده همراه باشید.

اخذ مازاد تراکم ساختمان توسط شرکت ارگ بند سازه

شماره تماس : 091211631100212624928702122862709

مراحل ساخت طبقه اضافی چیست؟

مراحل ساخت طبقات اضافی در ساخت و ساز :

همانطور که بیان شد ساخت طبقه اضافی به اضافه اشکوب یا طبقه مازاد معروف است و دارای مراحلی است که در ادامه این مطلب به آن پرداخته شده است تا مالکان ساختمان بهتر بتوانند در این زمینه اقدامات لازم را طی کنند.

  • در شروع این کار لازم است تا مالک بنا یا سازنده بنا به همراه اصل سند مالکیت به شهرداری منطقه خود مراجعه کرده و برای اضافه اشکوب تقاضای لازم را بنماید تا جواز ساخت برای وی صادر شود.
  • در مرحله بعدی از مراحل ساخت طبقه اضافی بنا می‌توانید با در دست داشتن مدارک لازم به واحد تاییدیه استحکام ساختمان شهرداری مراجعه کنید تا در این واحد برای ساختمان شما پرونده تشکیل شود.
  • در مرحله بعدی از مراحل ساخت طبقه اضافی یک کارشناس برای بررسی بنا خواهد آمد و اگر بنا استحکام لازم را داشته باشد به بنا صلاحیت طبقه مازاد داده خواهد شد.
  • در این مرحله هم توسط کارشناس مربوطه نقشه‌های ارسالی به شهرداری مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. اگر بنایی که قصد اضافه اشکوب برای آن را دارید، از سمت گذر، پیش آمدگی داشته باشد، نیاز است تا از اداره برق استعلام گرفته شود.
  • در ادامه مراحل ساخت طبقه اضافی می‌رسیم به مرحله‌ای که باید عوارض ساختمان و نوسازی محاسبه شود و مالک برای پیشبرد کار خود باید این پرداخت‌ها را انجام دهد.
  • سپس زمان تنظیم فرم بیمه و پرداخت مبلغی از قبل تعیین شده است. با گذشت این مراحل پیش نویس ساخت طبقه اضافی تنظیم خواهد شد.
  • در مرحله آخر با سپری کردن مراحل شماره گذاری و ثبت در دبیرخانه مجوز اضافه اشکوب یا طبقه مازاد برای بنای شما صادر خواهد شد.

بنابراین برای دریافت مجوز رسمی از مرجع قانونی شهرداری برای ساخت طبقه اضافی ملزم به رعایت مراحل ساخت طبقه اضافی هستید تا بدون مواجه مشکلی با شهرداری به سادگی موفق به ساخت طبقه اضافی بر روی بنا یا ساختمان خود شوید.

شرایط لازم برای ساخت طبقات اضافی

شرایط لازم برای ساخت طبقات اضافی

زمانی شما می‌توانید موفق به ساخت طبقه مازاد بر روی سازه خود شوید که هم مجوز شهرداری را داشته باشید و هم شرایط لازم را برای اضافه اشکوب رعایت نمایید که این شرایط عبارتند از:

  • صلاحیت استحکام ساختمان توسط یک کارشناس بررسی می‌شود.
  • در صورت تایید صلاحیت مقاومت ساختمان، باید برای هر طبقه اضافه پارکینگ تعیین شود.
  • بررسی کردن همه نقشه‌های معماری، تاسیسات الکتریکی و تاسیسات مکانیکی توسط مرجع قانونی به نام شهرداری و تایید کردن آن برای صادر شدن پروانه ساخت سازه و بنای شما باید انجام شود.
  • اصلاحیات و تراکم مجاز پهنه مطابق با طرح تفضیلی رعایت شود تا برای صادر شدن پروانه ساخت طبقه اضافی بتوانید اقدام کنید.
  • بنای شما با ساختمان‌های مجاور باید حد فاصل را رعایت کند تا در صورت بروز زلزله همسایگان شما را خطری تهدید نکند.

در صورت راهنمایی و مشاوره بیشتر در مورد مراحل ساخت طبقه اضافی می‌توانید با ما در ارگ بند سازه دامون در تماس باشید و از مشاوره کارشناسان حرفه‌ای و مجرب ما برای انجام این کار نهایت بهره را ببرید.

اهمیت دریافت مجوز برای ساخت مازاد تراکم

اگر قصد ساخت و ساز یک طبقه یا طبقاتی بر روی بنای خود را دارید، بدون هدر دادن زمان و سرمایه باارزش خود ابتدا نسبت به این قضیه آگاهی کامل پیدا کنید و با مراحل ساخت طبقه اضافی بر روی ساختمان آشنا شوید و سپس در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهید، زیرا ساخت و ساز امر بسیار مهمی است که با جان و مال انسان‎‌ها در ارتباط است و باید قانونی انجام شود.

با برآورد هزینه‌های یک طبقه اضافه برای ساختمان خود ابتدا مجوز رسمی شهرداری را دریافت نمایید و سپس اقدامات لازم برای ساخت و ساز را آغاز کنید تا با مراجع قانونی به مشکل برخورد نکنید و بدون دردسر اقدام به اضافه اشکوب کنید. ما در ارگ بند سازه آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم و اگر در زمینه مراحل ساخت طبقه اضافی به مشاوره نیاز دارید می‌توانید با ما در تماس باشید.

جمع بندی درباره مراحل ساخت طبقه اضافی

جمع بندی درباره مراحل ساخت طبقه مازاد

شاید شما هم دوست دارید که به ساختمان خود طبقه‌ای اضافه کنید و اینگونه سود بیشتری را کسب نمایید. همانطور که بیان شد به این کار طبقه مازاد یا اضافه اشکوب می‌گویند. برای این کار باید مراحل ساخت طبقه اضافی کاملا آشنا باشید تا با عواقب تخریب بنای خود روبرو نشوید و سرمایه و وقت خود را بیهوده هدر ندهید.

شهرداری به عنوان یک مجری قانونی در کشور در صورت نداشتن مجوز لازم برای ساخت طبقه اضافی این اختیار را دارد که بنای شما را در هر مرحله‌ای که باشد، متوقف کند و بنا بر اختیاراتی که به آن داده شده است، ساختمان شما را تخریب نماید. برای جلوگیری از این کار و هدر نرفتن سرمایه خود می‌توانید با ما در ARGBANDSAZEH در تماس باشید و از مشاوره کارشناسان ما در این زمینه بهره ببرید.

ارگ بند سازه

 شرکت ساختمانی ارگ بند سازه با هدف ارائه حرفه ای ترین خدمات در زمینه طراحی، محاسبات و اجرای پروژه های خرد و کلان با به کارگیری علوم و تکنولوژی بروز و خلق آثاری بدیع با در نظر گرفتن بهینه سازی (وقت و هزینه) در خدمت مشتریان گرامی میباشد.

مدیر عامل: محمدرضا سلیمی

آدرس شرکت

آدرس : تهران، خیابان پاسداران، گلستان پنجم

بازدید

بازدید امروز :43

بازدید دیروز :19

بازدید کل :82240

© تمامی حقوق این سایت، متعلق به شرکت ارگ بند سازه می‌باشد.