دریافت و اخذ سند تک برگ ساختمان توسط شرکت ارگ بند سازه
شماره تماس : 09121163110 – 02126249287 – 02122862709
همانطور که ما انسانها دارای مدرک هویت برای شناساندن خود به دیگران هستیم، هر ملک نیز دارای یک مدرک هویتی است که در این مدرک متراژ، آدرس دقیق پستی، نام مالک یا مالکین، کد پستی و… ثبت شده است. نام این مدرک هویتی سند بوده که به دو صورت عادی یا رسمی قابل تقسم بندی است. سند رسمی خود به دو صورت سند منگوله دار و سند تک برگ دسته بندی میشود که از سال 1390 به بعد سند تک برگ در یک اقدام دولت جایگزین سند منگوله دار شد. اگر شما نیز قصد دریافت و اخذ سند تک برگ را دارید و نمیدانید باید از کجا آغاز کنید ما در ارگ بند سازه به شما پیشنهاد میکنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.
شناسنامه و هویت هر ملک، زمین و ساختمان بر اساس سندی است که برای آن صادر میشود. همه ما بارها نام نسق، بنچاق، سند منگولهدار و سند تک برگ را شنیدهایم. همه این موارد شناسنامه و مدرک قانونی برای احراز و اثبات مالکیت بر حق ملک شما میباشد تا هیچ کسی نتواند به ملک شما تجاوز کند.
سند تک برگ چیست؟
یکی از انواع سند هر ملکی که نشان از مالکیت فرد بر ملک خود دارد، سند تک برگ است که دولت ایران از سال 1390 به بعد تصمیم گرفت به دلایل مختلفی، این سند را جایگزین سند منگوله دار و چند برگی قدیمی نماید. سند تک برگ در همه جا معتبر است و دارای مزایای فراوانی است که سبب شده مالکان به سراغ دریافت و اخذ سند تک برگ بروند.
در حقیقت سند تک برگ یک سند معتبر و قابل استعلام بوده که همه اطلاعات افرادی که قصد معامله ملک را دارند، نظیر اطلاعات سکونتی، اطلاعات هویتی، مشخصات دارایی، مبلغ معامله و… در آن نوشته خواهد شد. این سند به گونهای طراحی شده است که دارای شماره و شناسنامه باشد تا بتوان به راحتی از آن استعلام گرفت.
مراحل دریافت و اخذ سند تک برگ
برای دریافت سند تک برگ نیاز است با مراحلی آشنا باشید و آنها را رعایت کنید تا موفق به اخذ سند تک برگ برای ملک خود شوید. در ادامه این مطلب به این مراحل بیشتر اشاره شده است:
1- مراجعه به یک دفتر ثبت اسناد رسمی
بعد از توافق در مورد معامله ملک باید طرفین معامله در یک دفتر ثبت اسناد رسمی با مدارک هویتی خود حاضر شوند تا این معامله به صورت رسمی ثبت شود.
2- استعلام گرفتن از سند قبلی ملک
به عنوان فروشنده ملک باید استعلام سند را به همراه خود داشته باشید و به دفتر اسناد رسمی تحویل دهید.
3- تسویه حساب کردن با شهرداری
زمانی میتوانید سند ملک خود را به شخص دیگری واگذار کنید و اقدام به دریافت و اخذ سند تک برگ کنید که همه بدهیهای ملک را با شهرداری تسویه کرده باشید.
4- مراجعه کردن به اداره دارایی
یکی از مراحل دریافت و اخذ سند تک برگ این است که مالیات نقل و انتقال ملک خود را با توجه به ارزش ملک خود به اداره دارایی پرداخت کنید و گواهی این پرداخت را به دفتر ثبت اسناد رسمی تحویل دهید.
5- انتقال سند در دفتر ثبت اسناد رسمی
در این مرحله از مراحل دریافت و اخذ سند تک برگ همه مدارک برای انتقال سند به طرف معامله حاضر است و میتوان سند را انتقال داد.
6- مراجعه کردن به اداره ثبت محل وقوع ملک
با مراجعه به اداره ثبت محل وقوع ملک، فرم درخواست صدور سند تک برگ را تکمیل نموده و ارائه دهید.
7- ارائه اصل سند مالکیت قبلی
یکی دیگر از مراحل دریافت و اخذ سند تک برگ این است که باید اصل سند مالکیت قبلی را به اداره ثبت اسناد رسمی ارائه دهید تا برای شما سند تک برگ صادر شود.
8- پرداخت کردن همه هزینه و ارائه مدارک
در این مرحله باید پرداخت تمامی هزینههای صدور سند تک برگ را انجام داده و به همراه مدارک خود و خریدار به اداره ثبت اسناد رسمی تحویل دهید.
9- مراجعه کردن به باجه پستی که در اداره ثبت قرار دارد
برای دریافت و اخذ سند تک برگ به باجه پست اداره ثبت مراجعه کرده و تمام هزینههای لازم را پرداخت کنید. همچنین در این مرحله نیاز است که فرم مشخصات و پاکت تحویل سند را نیز کامل پر کنید و تحویل دهید.
مزایای دریافت و اخذ سند تک برگ
همانطور که در این مطلب بیان شد، دولت سند تک برگ را جایگزین سند منگوله دار نمود تا مالکان بتوانند از مزایای فراوان سند تک برگ استفاده بهینه داشته باشند. این مزایا عبارتند از:
- غیر قابل جعل بودن سند تک برگ
- تک برگ بودن این سند
- خوانا بودن سند تک برگ
- ارائه تمام جزئیات دراین سند
- به روز رسانی اطلاعات در سند تک برگ
- چاپ مکانیزه سند تک برگ
- صادر شدن این سند برای هر شریک
- دارا بودن هولوگرام غیر قابل جعل
- جلوگیری از قطع درختان و مصرف کاغذ کمتر
- امنیت بیشتر سند تک برگ
- و …
با توجه به مزایای زیادی که سند تک برگ دارد این روزها مالکان سند منگوله دار نیز ترغیب به دریافت و اخذ سند تک برگ شدهاند تا بتوانند از مزایای این سند استفاده کنند و به نوعی ملک خود را از دست افراد سود جوء در امان نگه دارند.
اخذ سند تک برگ
در این مطلب به اینکه سند تک برگ چیست و مراحل دریافت و اخذ سند تک برگ اشاره شد تا افرادی که قصد دریافت سند تک برگ را دارند، بتوانند به راحتی در این زمینه اقدام کنند. البته برای دریافت مدرکی مانند سند تک برگ حتما نیاز به دریافت تجربه از افراد متخصص احتیاج پیدا خواهید نمود.
مشاوره با افراد متخصص در این زمینه به شما کمک میکند تا سبب افزایش صدور سند تک برگ برای ملک خود شوید و مراحل روند دریافت و اخذ سند تک برگ را سریعتر طی نمایید. در صورت بروز هرگونه پرسش و ابهامی در این زمینه با ما در ارگ بند سازه در تماس باشید تا بتوانید از مشاوره کارشناسان ما در این زمینه استفاده نمایید و موفق به اخذ سند تک برگ برای ملک خود شوید.