اخذ دستور نقشه

اخذ دستور نقشه توسط شرکت ارگ بند سازه

شماره تماس : 091211631100212624928702122862709

تصور کنید که ساختمانی دارید و قصد دارید آن را تخریب کنید و ساختمان جدیدی بسازید. شما نمی‌توانید به هر صورتی که تمایل دارید، ساختمان جدیدی برای خود بسازید. زیرا در این صورت شهر دچار آشفتگی شده و حالت اصولی خود خارج می‌شود و ما شاهد نمای زشتی در شهرها و در نتیجه در کشور خود خواهیم بود. اما شهرداری برای این قضیه قانونی بسیار مهمی را درنظر گرفته است که همه سازندگان ملزم به دریافت آن هستند و آن اخذ دستور نقشه است.

دستور نقشه سندی است که در آن اطلاعات مهمی درباره شرایط ساختمانی که قرار است بسازید، آورده شده است تا سازنده دقیق بر اساس این اطلاعات ملک را بسازد. در این برگه اطلاعاتی نظیر تراکم مجاز ساختمان، تعداد طبقات، عقب نشینی یا اصلاح و اطلاعاتی از این قبیل آورده شده است. شهرداری با این کار خود سبب شده است تا ساختمان‌های ساخته شده از هماهنگی و نظم بیشتری برخوردار باشند. برای آشنایی بیشتر با اخذ دستور نقشه با ارگ بند سازه تا انتهای این مطلب همراه باشید.

دستور نقشه چیست؟

دستور نقشه چیست؟

هر فردی برای شروع ساخت و ساز یک ساختمان، باید برای دریافت دستور نقشه اقدام کند. دستور نقشه در حقیقت تعیین کننده نحوه تهیه نقشه‌های معماری یک بنا است. شهرداری برای همه کسانی که قصد ساخت و ساز دارند، اخذ دستور نقشه را اجباری کرده است تا با این کار خود جلوی اغتشاش و آشفتگی در شهرها را بگیرد.

اما مواردی نظیر حجم تراکم، میزان اصلاحی، ملاک تراکم، سطح اشغال، نحوه تامین پارکینگ و… در دستور نقشه دیده می‌شوند. بنابراین اولین قدم در ساخت یک ساختمان اخذ دستور نقشه برای آن بنا است که این دستور نقشه در چند برگ برای مالک صادر خواهد شد تا بتواند کار ساخت و ساز خود را شروع کند.

مراحل اخذ دستور نقشه چگونه است؟

دستور نقشه در حقیقت نوعی ابلاغ رسمی شهرداری به مالک هر ساختمانی است که مالک می‌تواند بر اساس این دستور نقشه رسمی، نقشه ساختمان خود را تهیه کند. اما برای اخذ دستور نقشه مراحلی لازم است که در ادامه به آن به صورت مفصل اشاره شده است :

مرحله اول : تشکیل پرونده

هر مالکی برای دریافت دستور نقشه باید به دفتر خدمات الکترونیک مراجعه کند و اقدام به تشکیل پرونده نماید. سپس کارشناس مربوطه باید پس از اخذ مدارک مالک، صحت آن‌ها را بررسی کرده و درخواست مالک را در سیستم ثبت نموده و رسید این پرونده را که شامل شماره پرونده، زمان بازدید، نام مامور بازدید و تاریخ ثبت است به مالک تحویل دهد.

مرحله دوم : بازدید از ملک

یکی از مراحل اخذ دستور نقشه بازدید از ملک است که مامور بازدید از ملک باید در زمان تعیین شده از ملک دیدن کند و گزارش خود را ثبت نماید. به همین منظور حتما در زمان بازدید شرایط را برای بازدید مامور فراهم کنید، زیرا در غیر این صورت شما خودتان مسئول تاخیر در پرونده خود بوده و هزینه‌های این کار به پای شماست.

مرحله سوم اعلان نظر طرح تفضیلی و بر و کف

مرحله سوم : اعلان نظر طرح تفضیلی و بر و کف

نظریه طرح تفضیلی بر و کف را به صورت کاملا سیستمی مسئول مرتبط به این کار از شهرداری منطقه دریافت نموده و پرونده الکترونیک به مرحله بعدی یعنی صدور نقشه ارسال خواهد شد. این مرحله بر عهده مسئول دفتر خدمات الکترونیک شهر است.

مرحله چهارم : صدور دستور نقشه

یکی دیگر از مراحل اخذ دستور نقشه صدور دستور نقشه است که در این مرحله با تایید کردن سیستمی رئیس صدور پروانه، دستور نقشه در خدمات الکترونیک شهر چاپ خواهد شد. نکته مهم در این مرحله این است که هنگام اخذ دستور نقشه تمامی اطلاعات را بررسی کنید تا با اطلاعات ملک شما مطابقت داشته و حتما ممهور به مهر دفتر خدمات الکترونیک مربوطه باشد.

شناخت بیشتر اطلاعات موجود در دستور نقشه

اگر دوست دارید بدانید که شهرداری در دستور نقشه چه اطلاعاتی را قرار داده است با ارگ بند سازه همراه باشید تا با این اطلاعات بیشتر آشنا شویم.

  • مشخصات ملک مورد نظر و مالک
  • ابعاد ملک
  • تاریخ صدور نقشه
  • کد شناسایی ملک
  • نوع درخواست
  • تاریخ درخواست
  • پلاک ثبتی ملک
  • نام متقاضی
  • تعدا طبقات مجاز
  • توضیحات بر و کف
  • توضیحات دستور نقشه
  • ابعاد گذرگاهی
  • ابعاد باقی مانده پس از اصلاح
  • عرض گذرگاهی
  • و …

دستور نقشه به مالک یا وکیل قانوی وی تحویل می‌گردد و مهم‌ترین نکته در زمان تحویل دستور نقشه این است که به اطلاعات موجود در آن دقت کنید تا با اطلاعات ملک شما هیچ مغایرتی نداشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتری در زمینه اخذ دستور نقشه با ما در ارگ بند سازه در تماس باشید تا کارشناسان مجرب ما شما راهنمایی نمایند.

مدت زمان صدور اخذ دستور نقشه چقدر است؟

مدت زمان صدور اخذ دستور نقشه چقدر است؟

قطعا یکی از سوالات مهم در مورد دستور نقشه این است که با طی کردن این مراحل چقدر زمان می‌برد تا دستور نقشه به دست مالک برسد. اگر مدارک شما کامل و بدون هیچ نقصی باشد حداقل چهارده روز کاری زمان می‌برد تا موفق به اخذ دستور نقشه شوید.

بنابراین در زمان تشکیل پرونده برای دریافت دستور نقشه دقت کنید تا مدارک شما کامل باشد، زیرا در غیر این صورت این فرآیند ممکن است تا دو ماه به طول انجامد و در صورت وجود اختلال در روند کار ممکن است حتی تا یکسال دریافت دستور نقشه طول بکشد. اگر در زمینه اخذ دستور نقشه نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتری دارید می‌توانید با ما در ارگ بند سازه در ارتباط باشید.

اخذ دستور نقشه ساختمان در ارگ بند سازه

امروزه هر سازه‌ای برای ساخته شدن باید از قوانین شهرداری پیروی کند. این کار برای جلوگیری از آشفتگی و ناهمگونی در شهرهاست و شهرداری پیش از ساخت هر بنایی برگه‌ای تحت عنوان دستور نقشه را صادر می‌کند و در اختیار مالک قرار می‎‌دهد و مالک باید تمام موارد ذکر شده در دستور نقشه را رعایت کند.

با اخذ دستور نقشه و رعایت آن نظارتی اصولی بر اجرای ساختمان‌ها در شهرها وجود خواهد داشت و ما شاهد بافت شهری خواهیم بود که دارای نظم است. اگر شما هم درحال ساخت و ساز هستید و نیاز به اخذ دستور نقشه دارید، می‌توانید با ما در ارگ بند سازه در ارتباط باشید و از مشاوره و راهنمایی ما نهایت استفاده را نمایید.

ارگ بند سازه

 شرکت ساختمانی ارگ بند سازه با هدف ارائه حرفه ای ترین خدمات در زمینه طراحی، محاسبات و اجرای پروژه های خرد و کلان با به کارگیری علوم و تکنولوژی بروز و خلق آثاری بدیع با در نظر گرفتن بهینه سازی (وقت و هزینه) در خدمت مشتریان گرامی میباشد.

مدیر عامل: محمدرضا سلیمی

آدرس شرکت

آدرس : تهران، خیابان پاسداران، گلستان پنجم

بازدید

بازدید امروز :6

بازدید دیروز :59

بازدید کل :71166

© تمامی حقوق این سایت، متعلق به شرکت ارگ بند سازه می‌باشد.