تاسیسات الکتریکال و مکانیکال چیست؟

تاسیسات الکتریکال و مکانیکال چیست؟ تاسیسات به صورت کلی به دو بخش الکتریکی و مکانیکی تقسیم می شوند. تاسیسات الکتریکال و مکانیکال چیست؟ تاسیسات الکتریکی تحت نظارت و اجرای مهندسین برق انجام می‌گیرد. تاسیسات مکانیکی به گونه‌ های مختلفی مانند گرمایی ، سرمایی ، تهویه ، گازرسانی ، بخار و … دسته‌ بندی می‌شوند. در مقاله ی تاسیسات الکتریکال و مکانیکال چیست؟ می خواهیم بیشتر درباره ی تاسیسات ساختمان صحبت کنیم. با تا آخر این مقاله همراه باشید.

تاسیسات الکتریکال و مکانیکال چیست؟ و شامل چه مواردی می شود؟

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد ، تاسیسات الکتریکال و مکانیکال به دو دسته ی الکتریکی و مکانیکی تقسیم می شوند. در ادامه ی این مقاله می خواهیم تا هر کدام را به صورت مجزا توضیح دهیم.

تاسیسات الکتریکال شامل چه مواردی می شود؟

آنتن مرکزی

با بالا رفتن چشمگیر جمعیت ، ساختمان سازی در شهر ها ، به دلیل رشد جمعیت افزایش یافته است. هر آپارتمانی که ساخته می شود ، شامل چند واحد است و برای استفاده کردن مردم از وسایلی مثل : کولر ، تلوزیون و … به فضایی مثل پشت بام نیاز است. برای مثال : برای پخش تلوزیون ، به آنتن نیاز است و وصل کردن تعداد زیادی از آنتن هم فضای زیادی می گیرد و هم باعث تداخل می شود ، اما با استفاده از آنتن مرکزی در طراحی تاسیسات الکتریکال و مکانیکال ، می توان این مشکل را رفع کرد.

آنتن مرکزی در واقع ، گیرنده ی تمامی آنتن های یک ساختمان است و تجهیزاتی برای دریافت ، تقسیم کننده و همچنین انتقال سیگنال های تلوزیونی دارد. این وسیله ، مزایای بسیاری مانند :

  • نصب و نگهداری آسان‌تر
  • هزینه کمتر و مقرون به صرفه بودن
  • حفظ زیبایی ساختمان و جلوگیری از نصب آنتن‌های متعدد در پشت بام
  • تامین سیگنال‌های مناسب برای پخش تلویزیون در هر یک از واحدها
  • دریافت شبکه‌های مختلف تلویزیونی با کیفیت عالی
  • بیشتر بخوانید : وام خودرو

 

در شرکت ما ، امور خرید ، نصب و راه اندازی آنتن مرکزی در طراحی تاسیسات الکتریکال و مکانیکال انجام داده می شود. تمامی اقداماتی که توسط تعمیر کاران ما انجام داده می شود تضمینی است و مهندسین ما در این امر ، حرفه ای و با تجربه بوده اند و اقدامات ساختمان شما را به نحو احسن ، انجام می دهند.

برق اضطراری در تاسیسات الکتریکال و مکانیکال چیست؟

از آن جایی که از اسم آن مشخص است ، در زمان هایی که برق ساختمان قطع می شود ، برق اظطراری را به عنوان برق پشتیبان می توان ، استفاده کرد. این وسیله و تجهیزات ، در ساختمان ها و مجتمع های مسکونی ، بیمارستان ها ، شرکت ها ، مراکز اداری ، آزمایشگاه ها و آموزشگاه ها و … استفاده می شود. چرا برق اظطراری در طراحی تاسیسات الکتریکال و مکانیکال مهم است؟

در استفاده از تجهیزاتی که 100% به برق احتیاج دارند ، مثل : آسانسور ها ، درب های برقی بیمارستان ها ، تجهیزات مخابرات ، اعلام خطر در مراکز اداری و … ، برق اظطراری بسیار کاربرد دارد ، زیرا با قطعی برق ، این تجهیزات از کار می افتند و شما با برق اظطراری می توانید این مشکل را رفع کنید. در شرکت ما ، برق اظطراری ، به صورت حرفه ای در ساختمان و مراکز کسب و کار شما ، نصب و راه اندازی می شود.

بیشتر بخوانید : ثبت شرکت در شهریار

برق

سیستم برق اضطراری را می‌توان به چند دسته زیر تقسیم‌بندی کرد:

  • سیستم برق اضطراری با وقفه
  • سیستم برق اضطراری بدون وقفه
  • سیستم یو پی اس آنلاین
  • سیستم یو پی اس آفلاین
  • سیستم مختلط
  • سیستم یو پی اس Line- Interactive

تاسیسات مکانیکال شامل چه مواردی می باشد؟

پمپ یا الکتروپمپ

یکی از مشکل هایی که در ساختمان های بلند وجود دارد ، افت فشار آب است. برای رفع این مشکل ، و انتقال آب به طبقه های بالایی ساختمان ، از پمپ آب خانگی استفاده می شود. به نظر شما ، این پمپ ها ، باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

در طراحی تاسیسات الکتریکال و مکانیکال ساختمان ، این پمپ ها ، باید نسبت به متراژ ساختمان ، تعداد شیر های موجود در خانه ، میزان مصرف ، و تعداد طبقه های ساختمان انتخاب شود. پمپ های آب برای ساختمان در انواع مختلف نیم اسب ، یک و نیم اسب ، و دو اسب بخار موجود است که طبق تعداد واحد های موجود در ساختمان ، انتخاب می شوند. در شرکت ما ، بهترین پمپ آب ، با توجه به ساختمان شما ، انتخاب ، نصب و راه اندازی می شود. تاسیسات الکتریکال و مکانیکال چیست؟

بیشتر بخوانید : تامین مصالح ساختمانی

پمپ

لوازم گرمایشی

در شرکت ما ، امور نصب لوازم گرمایشی مانند پکیچ ، شوفاژ و آبگرمکن و … انجام داده می شود. در شرکت ما ، برای انجام این امور از متخصصین و مهدسان حرفه ای انجام داده می شود. در شرکت ما ، از بهترین و با کیفیت ترین لوازم گرمایشی در بازار استفاده می شود.

لوازم سرمایشی

در شرکت ارگ بند سازه ، امور نصب و راه اندازی لوازم سرمایشی انجام داده می شود. مهندسین حرفه ای و با تجربه ی ما ، در نصب لوازم سرمایشی مانند کولر آبی و کولر گازی ، از بهترین برند های موجود در بازار استفاده می کنند.

شرکت ارگ بند سازه

شرکت ارگ بند سازه ، یک شرکت در امر طراحی تاسیات الکتریکال و مکانیکال ساختمان است. این شرکت در پروژه های خود از مهندسین و طراحان با تجربه و حرفه ای استفاده می کند. در ادامه ی این مقاله می خواهیم سایر اقداماتی که شرکت ارگ بند سازه ، انجام می دهد را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید : ثبت شرکت در ملارد

سایر اقدامات شرکت ارگ بند سازه

بازسازی ساختمان

بازسازی آپارتمان و یا بازسازی ساختمان ، روشی صحیح برای تغییر است به این دلیل که ، اصولا هزینه اون به نسبت هزینه تخریب و نوسازی بنا بسیار صرفه تر هستش , بنابراین ترجیح داده می شود که به جای تخریب ساختمان هایی که تنها در ظاهر فرسوده است ، و به تعمیرات نیاز دارند و دارای استحکام و پایداری هستند به بازسازی داخلی آنها پرداخته می شود.

در شرکت ما ، علاوه بر طراحی تاسیسات الکتریکال و مکانیکال ، بازسازی ساختمان نیز ، به صورت حرفه ای انجام داده می شود.

بیشتر بخوانید : باسکول آویز

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی چیست؟ دکوراسیون داخلی شامل اقداماتی برای طراحی و جلوه دادن رنگ ها ، اثاثیه منزل ، و نور ، در اتاق و منزل است. دکوراسیون داخلی چیست؟ دکوراسیون داخلی سبکی هنرمندانه برای دیزاین داخلی خانه است. طراحی تاسیسات الکتریکال و مکانیکال چیست؟

اقداماتی برای طراحی داخلی منزل مثل : انتخاب رنگ دیوار ها ، ست کردن مبل های خانه ، انتخاب کف ، هوشمند سازی خانه ، اسباب و اثاثیه منزل ، و … است که توسط تیم طراح انجام می شود.

شما می توانید در مقالات دیگر سایت ارگ بند سازه به غیر از تاسیسات الکتریکال و مکانیکال چیست؟ ، اطلاعات بیشتری راجب بازسازی ساختمان ، و دکوراسیون داخلی و … به دست بیاورید.

تماس با شرکت ارگ بند سازه

شما می توانید برای طراحی تاسیسات الکتریکال و مکانیکال ، و انجام روف گاردن ، بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی و … ، با شرکت ما از طریق راه های زیر در ارتباط باشید. امیدواریم از مقاله ی تاسیسات الکتریکال و مکانیکال چیست؟ ، لذت برده باشید و برایتان مفید باشد

 

ارگ بند سازه

 شرکت ساختمانی ارگ بند سازه با هدف ارائه حرفه ای ترین خدمات در زمینه طراحی، محاسبات و اجرای پروژه های خرد و کلان با به کارگیری علوم و تکنولوژی بروز و خلق آثاری بدیع با در نظر گرفتن بهینه سازی (وقت و هزینه) در خدمت مشتریان گرامی میباشد.

مدیر عامل: محمدرضا سلیمی

آدرس شرکت

آدرس : تهران، خیابان پاسداران، گلستان پنجم

بازدید

بازدید امروز :8

بازدید دیروز :52

بازدید کل :70269

© تمامی حقوق این سایت، متعلق به شرکت ارگ بند سازه می‌باشد.