هوشمند سازی ساختمان

در دنيای شلوغ و مدرن امروز سيستم هوشمند سازی ساختمان به يک مقوله بسيار حائز اهميت و ضروری در حيطه ساخت و ساز تبديل شده است . هوشمند سازی ساختمان نسل جديدی از ساختمان ها هستند که تعداد آن ها در سراسر دنيا در حال افزايش است.

شرکت ارگ بند سازه ، یک شرکت ساختمانی ، در امر هوشمند سازی ساختمان در تهران است. این شرکت در این زمینه سابقه ی بالایی داشته و در پروژه های خود ، از مهندسان ، طراحان ، و متخصصان مجرب ، با سابقه ی بالا ، استفاده می کند. در این مقاله ، می خواهیم به صورت کلی ، هوشمند سازی ساختمان را توضیح دهیم و مزایای هوشمند سازی ساختمان را مورد بررسی کامل قرار دهیم. با ما تا آخر این مقاله ، همراه باشید.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون داخلی

خانه هوشمند چيست؟ هوشمند سازی ساختمان به معنای برنامه ريزی برای اجرای خود کار بسياری از امور روزمره به صورت اتوماتيک است، ساختمان هايی که در آن ها هوشمند سازی ساختمان به اجرا درآمده، آن را اصطلاحا ساختمان هوشمند می نامند ، در اين ساختمان ها بسياری از امورات روزمره با بهره گيری از تکنولوژی هوشمند سازی ساختمان به صورت خودکار و يا کنترل از راه دور انجام می شود.

سایر ویژگی های هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی ساختمان چیست ؟

هوشمند سازی ساختمان BMS یا Building management system هوشمند سازی ساختمان و یا مدیریت هوشمند ساختمان که مانند  سخت‌افزارها و نرم‌افزارهایی هستش که برای مانیتور کردن و کنترل یکپارچه و مستقیم قسمت‌های مهم در ساختمان ما نصب و راه اندازی می‌شوند که برای هوشمند سازی ساختمان است. وظیفه این سیستم که در اصل به نوعی هوشمند سازی ساختمان را بر عهده دارد، پایش مداوم قسمت های مختلف ساختمان و اعمال فرمان‌های مختلف به آن میدهد . به نحوی که عملکرد اجزاء مختلف ساختمان متعادل با یکدیگر و در شرایط بهینه و با کاهش مصارف ناخواسته و تخصیص منابع انرژی باشد . .

به بیان ساده‌تر و راحت تر این سیستم که هوشمند سازی ساختمان نام دارد, بر کلیه فعالیت‌های ساختمان مانند : باز و بسته شدن درها، ورود و خروج افراد در خانه ، سیستم‌های روشنایی منزل ، سیستم‌های تهویه مطبوع پنجرها و پرده اتاق‌ها و سیستم صوتی و تصویری و غیره نظارت دارد . که این یک المان خوب و مثبت برای ساختمان است .

با هوشمند سازی ساختمان کاربر حتی در زمان هایی که در ساختمان حضور ندارد می تواند سایر سیستم ها را بررسی و کنترل کند.

بیشتر بخوانید : اخذ جواز ساختمان

به طور مثال تصاویر دوربین های مدار بسته را بررسی کند، سیستم های گرمایشی و سرمایشی را روشن یا خاموش کند یا حتی درجه دمای محیط را افزایش یا کاهش دهد. همچنین کاربر می تواند وضعیت سیستم را بر روی حالت خودکار قرار دهد تا سیستم هوشمند با توجه به شرایط ساختمان بهترین تصمیم را گرفته و اجرا کند.

ساختمان هوشمند چیست؟

سازه‌های امروزی ترکیبی از ساختارها، سیستم‌ها و فناوری هستند. با گذشت زمان، تمامی اجزای به کار رفته در ساختمان‌ها ارتقاء یافته و دستخوش تغییرات شده است. این امکانات به صاحبان خانه‌ها این امکان را داده است که سیستم تصفیه هوا، تهویه مطبوع، گرمایش و سرمایش، سیستم‌ امنیتی و حتی نحوۀ روشنایی ساختمان را انتخاب کنند.
صاحبان خانه‌ها در حال حاضر به آن‌ طرف از دیوار خانه‌های خود می‌اندیشند و تنها به ایجاد امکانات در درون آن متمرکز نشده‌اند. آن‌ها به تاثیر خانۀ خود روی شبکه برق‌رسانی، سازمان‌های دیگر، محیط زیست و بسیاری موارد دیگر توجه دارند. برای برآورده کردن این نیازها، ایجاد امکانات آسایش در یک خانه، اعم از روشنایی و امنیت تنها دغدغۀ مالک خانه نیست.
خانه‌های آینده باید بخش‌های مختلف را به صورت کاملا کاربردی در کنار یکدیگر قرار دهند. این دیدگاه در یک خانه می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌ها، حمایت از یک شبکه برق‌رسانی قدرتمند و کاهش تاثیرات محیط بر روی ساختمان افراد شود.

هوشمند سازی ساختمان

برای مثال شما در چه ساعتی از خواب بیدار میشود ؟ 

خوب به راحتی میتوانید چایی را قهوه خود را توسط هوشمند سازی ساختمان و تکنولوژی روز قهوه تان را به صورت اتوماتیک در ساعت 7 صبح داغ بنوشید بدون نیاز به دخالت انسان .

تفاوت خانه هوشمند و هوشمند سازی ساختمان چیست؟

هوشمند سازی ساختمان به انگلیسی BMS به یک سیستم یکپارچه در ساختمان گفته می شود که کنترل و مانیتورینگ تمام تجهیزات را بر عهده دارد. اما خانه هوشمند بخش کوچکی از یک سیستم هوشمند سازی ساختمان است.

برای مثال:

ممکن است شما فقط سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی را کنترل و مانیتور کنید و بقیه سیستم ها به صورت سنتی و دستی تنظیم شوند. در این حالت خانه شما هوشمند شده ولی نمی توان گفت که هوشمند سازی ساختمان به طور کامل در آن اجرا شده است.

تفاوت دیگر خانه هوشمند و هوشمند سازی ساختمان هزینه اجرایی آن است که هوشمند سازی به مراتب هزینه بالاتری خواهد داشت.

و تفاوت آخر در خانه هوشمند کنترل تجهیزات در اختیار مصرف کننده است در حالی که در هوشمند سازی ساختمان کنترل تجهیزات در اتاق کنترل و در اختیار اپراتور است.

بیشتر بخوانید: اسکالپ سر

اهداف هوشمند سازی ساختمان

  • رفاه و آسایش
  • کاربری آسان
  • افزایش طول عمر تجهیزات
  • ایمنی و امنیت بالا
  • زیبایی منزل شما
  • بهینه سازی مصرف انرژی ساختمان
  • مدیریت و کنترل ساختمان
  • کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات
  • افزایش ارزش ملک و ساختمان

مزایای هوشمند سازی ساختمان

افزایش ایمنی در سیستم های هوشمند سازی

در شرایط بحرانی با ارسال سریع و به موقع اعلام خطر می‌توانید از حوادث و کاهش اثرات  اون نیز جلوگیری کنید  و به طور خودکار و اتوماتیک پیام اضطراری را برای بخش‌ها و اتاق‌های خانه ارسال میکند. و تمام کنترل درب ورودی و اتصال آن به دوربین‌های مدار بسته و دستگاه‌های ثبت ورود می‌تواند ایمنی سیستم را به‌طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد و نیز نیز بسیرا مهم است که با هوشمند سازی ساختمان این امکان به ساختمان شما اضافه میشود . .

استفاده بهینه از تجهیزات و افزایش عمر مفید آن ها برای هوشمند سازی ساختمان

این سیستم که هوشمند سازی ساختمان است علاوه بر کاهش مصرف انرژی با خاموش نمودن و کنترل آن‌ها موجب کاهش استهلاک و افزایش طول عمر دستگاه‌ها و نیز کاهش هزینه‌ها می‌شود.

کاهش چشمگیر هزینه‌های مربوط به نگهداری و بهینه‌سازی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی ان

استفاده از سیستم هوشمند سازی ساختمان به‌طور متوسط ۲۰ درصد از مصرف انرژی و هزینه‌های جاری ساختمان را کم می‌کنه.

امکان مانیتور و کنترل تمامی نقاط تحت کنترل از طریق یک  یا همان کامپیوترPC و یا اینترنت

با توجه به یکپارچه‌سازی ساختمان،و هوشمند سازی ساختمان تمام تجهیزات به‌صورت هماهنگ کارکرده و امکان تداخل و بروز مشکلات ناشی از عدم هماهنگی از بین می‌رود و این خیلی نکته خوب و کار امدی است ..

  • ارائه سیستم کنترلی با قابلیت برنامه‌ریزی زمانی عملکرد
  • ایجاد محیطی مطلوب برای افراد حاضر در ساختمان برای هوشمند سازی ساختمان
  • عدم نیاز به پیمانکار دائمی ساختمان
  • امکان گرفتن گزارش‌های آماری از تمامی تجهیزات و عملکرد آن‌ها به منظور بهینه‌سازی مصرف و عملکرد

برخی دیگر از مزایای هوشمند سازی ساختمان

افزایش ایمنی ساختمان در شرکت هوشمند سازی ساختمان

در شرایط بحرانی با ارسال سریع و به موقع اعلام خطر می‌توانید از حوادث و کاهش اثرات اون نیز جلوگیری کنید و به طور خودکار و اتوماتیک پیام اضطراری را برای بخش‌ ها و اتاق‌ های خانه ارسال می کند. و تمام کنترل درب ورودی و اتصال آن به دوربین‌های مدار بسته و دستگاه‌های ثبت ورود می‌تواند ایمنی سیستم را به‌طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد و این بسیار مهم است که با هوشمند سازی ساختمان این امکان به ساختمان شما اضافه می شود.

افزایش طول عمر تجهیزات و استفاده ی بهینه از آن

این سیستم که هوشمند سازی ساختمان است ،  علاوه بر کاهش مصرف انرژی با خاموش نمودن و کنترل آن‌ ها ، باعث افزایش طول عمر دستگاه‌ ها و نیز کاهش هزینه‌ ها می‌شود.

صرفه جویی در هزینه های مصرف انرژی در شرکت هوشمند سازی ساختمان

شما با استفاده از سیستم هوشمند سازی ساختمان ، می توانید تا 20 درصد در مصرف انرژی ، صرفه جویی کنید..

بیشتر بخوانید : اخذ پروانه ساختمان

امکان کنترل کردن تمامی تجهیزات ، تنها با یک وسیله در شرکت هوشمند سازی ساختمان

با توجه به یکپارچه‌ سازی ساختمان ، و هوشمند سازی ساختمان ، تمام تجهیزات به‌ صورت هماهنگ کارکرده و امکان تداخل و بروز مشکلات ناشی از عدم هماهنگی از بین می‌رود و این نکته ی بسیار کار آمد و خوبی است. شما تمامی تجهیزات را می توانید با در اختیار داشتن یک گوشی یا کامپیوتر ، کنترل کنید.

ارائه سیستم کنترلی با قابلیت برنامه‌ریزی

ایجاد محیطی مناسب برای افراد حاضر در ساختمان

امکان گرفتن گزارش‌های آماری از تمامی تجهیزات و عملکرد آن‌ها به منظور بهینه ‌سازی مصرف و عملکرد در شرکت هوشمند سازی ساختمان

نرم افزار های هوشمند سازی ساختمان ، به صورت دوره ای ، گزارش های آماری از عملکرد دستگاه ها و تجهیزات ساختمان به شما می دهد. این ویژگی به منظور بهینه سازی و صرفه جویی در هزینه ها و … صورت گرفته است.

کنترل روشنایی در شرکت هوشمند سازی ساختمان چگونه است؟

کنترل روشنایی خانه شامل روشن و خاموش نمودن خودکار لامپ‌ ها در منزل و یا ساختمان ، تنظیم سطح نور ، کاهش یا افزایش و همچنین تعیین و مشاهده وضعیت و امکان روشن و خاموش نمودن آن‌ ها از راه دور و بیرون ساختمان است.

کنترل وسایل الکتریکی هوشمند سازی ساختمان چگونه است؟

در خانه هوشمند امکان اطلاع یافتن از وضعیت کلیه وسایل الکتریکی ساختمان و کنترل آن‌ها وجود دارد.

کنترل تردد و سیستم آیفون تصویری برای هوشمند سازی ساختمان توسط شرکت

در ساختمان‌های مسکونی با سیستم هوشمند سازی ساختمان ، امکان دریافت تصویر مراجعه‌ کننده بر روی نمایشگر و در صورت عدم حضور ، ثبت تصویر به همراه زمان مراجعه وجود دارد و حتی در صورت وجود اینترنت می‌توان از راه دور با مهمان ارتباط برقرار کرد.

هوشمند سازی ساختمان چه تفاوتی را ایجاد می کند ؟

در ادامه این مقاله خدمت شما عزیزان توضیح خواهیم داد ، که چرا اصلا ما باید هوشمند سازی ساختمان را انجام دهیم و اینکه هوشمند سازی ساختمان چه امکاناتی را به یک خانه معمولی اضافه می کند. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با برخی از مهم ترین دلایلی که باید امر هوشمند سازی ساختمان را به صورت کاملا حرفه ای انجام دهید را توضیح دهیم.

بیشتر بخوانید: پخش رنگ

افزایش نور و روشنایی در بخش های مختلف ساختمان

شما عزیزان می توانید با استفاده از هوشمند سازی ساختمان خود ، یا سیستم BMS  بخش های مختلف ساختمان خود را تا حد بسیار زیادی روشن تر کنید و روشنایی آن را افزایش دهید. در سیستم BMS  کنترل روشنایی به صورت خودکار است و تمامی المان هایی همچون تنظیم سطح نور ،کاهش یا افزایش و تعیین و مشاهده وضعیت آن ها و امکان روشن و خاموش کردن آن ها نیز از راه دور وجود دارد.

داشتن سیستم های حقاظتی و امنیتی

شما با هوشمند سازی ساختمان خود ، می توانید سیستم های اعلام و اطفاء حریف و همچنین ورود و خروج پرسنل ، دوربین های مدازبسته و نشتی آب و آب گرفتگی و حفاظت از برق گرفتی را انجام و کنترل کنید. همچنین هوشمند سازی سبب می‌شود تا تأثیر عواملی همچون خطای نیروی انسانی، نرخ وقایع و رخدادهای خارج از کنترل و سوانح کاهش پیدا کرده و باعث افزایش قابلیت اطمینان از عملکرد صحیح تأسیسات و تجهیزات ساختمان و بهبود امنیت عمومی ساختمان شود.

سیستم های صوتی و تصویری ، تجهیزات اداری

یکی دیگر از بهترین مزایای هوشمند سازی ساختمان ، داشتن امکان استفاده از یک آرشیو مرکزی صوتی است ، که می توان به وسیله ی آن یک موزیک دل خواه را انتخاب و یا جهت اجرای مراسم های مختلف ، حالت های از قبل تعریف شده را انتخاب و اجرا نمود و یا تجهیزات اداری را نیز از طریق این سیستم کنترل نمود.

در واقع شما با هوشمند سازی ساختمان ، دستی باز خواهید داشت و می توانید تمامی المان های مد نظر خود را در خانه به راحتی کنترل کنید و هر زمان ، که دل خواه شما بود ، یک فرمان را با استفاده از سیستم BMS  اجرا و یا قطع کنید.

 

هوشمند سازی ساختمان

آشنایی با قطعات هوشمند سازی ساختمان

کنترل روشنایی در هوشمند کردن ساختمان

کنترل روشنایی خانه شامل روشن و خاموش نمودن خودکار لامپ‌ها در منزل و یا ساختمان ، تنظیم سطح نور ، کاهش یا افزایش و همچنین تعیین و مشاهده وضعیت و امکان روشن و خاموش نمودن آن‌ها از راه دور و بیرون ساختمان است.

  • کلیدهای چندمنظوره وظیفه کنترل هوشمند روشنایی را دارند. این کلیدها قابلیت لیبل گذاری دارند تا کارکرد هر شاستی به سادگی بر روی آن تعریف شود.
  • بر روی کلیدها شاستی سناریو (Light Scene) تعریف شده است. مثلاً سناریو صرف غذا؛ با زدن این کلید چراغهای سالن خاموش، چراغهای بالای میز غذاخوری کامل روشن شده و چراغهای اتاق تلویزیون بر روی ۲۰ درصد قرار گرفته می‌گیرند.
  • بر روی کلیدها فرمان خاموشی سراسری یا Central Off تعریف شده و لذا هنگام ترک اتاق یا خروج ویلا با زدن این کلید کلیه چراغها خاموش می شوند و با خیال راحت می‌توانید ویلا را ترک کنید.

کنترل وسایل الکتریکی هوشمند سازی ساختمان

در خانه هوشمند امکان اطلاع یافتن از وضعیت کلیه وسایل الکتریکی ساختمان و کنترل آن‌ها وجود دارد.

کنترل تردد و سیستم آیفون تصویری

در ساختمان‌ های مسکونی با سیستم هوشمند سازی ساختمان امکان دریافت تصویر مراجعه‌ کننده بر روی نمایشگر و در صورت عدم حضور، ثبت تصویر به همراه زمان مراجعه وجود دارد و حتی در صورت وجود اینترنت می‌توان از راه دور با مهمان ارتباط برقرار کرد.

بیشتر بخوانید : وام سیم کارت

کنترل هوشمند آبیاری فضای سبز و ویلا

سیستم آبیاری فضای سبز و ویلا در هوشمند سازی ساختمان با توجه به بالا بودن هزینه های تامین آب، چالش کمبود آب شیرین در کشور، توانایی مدیریت آبیاری فضای سبز و ویلا در هوشمند سازی ساختمان از هر کجا و در هر زمانی و همچنین نیاز به داشتن آنالیز از وضعیت رطوبت خاک و سایر ویژگی های باغ، گلخانه و زمین زراعی، یک نیاز ضروری می باشد. حتی ممکن است شما یک خانه ویلایی داشته باشید و در زمان های خاص و اوقات فراغت به ویلای خود مراجعه کنید. در این حال شما برای مراقبت از درختان، گل ها و فضای سبز ویلایی خود چکار می کنید؟ یا استخر و سونا و جکوزی خود را چگونه کنترل می کنید؟ به کمک سیستم آبیاری فضای سبز و ویلا در هوشمند سازی ساختمان شما می توانید از طریق گوشی موبایل در هر ساعت از شبانه روز ویلا هوشمند خود را کنترل کنید یا حتی با تعریف یک سناریو کاری کنید که طبق یک زمان بندی مشخص در طول هفته عملیات آبیاری باغ و باغچه شما انجام شود.

با سیستم هوشمند کردن ساختمان آبیاری گیاهان موجود در حیاط و یا داخل ساختمان به ‌طور خودکار طبق برنامه از پیش تعیین شده انجام می‌شود.

سامانه هوشمند آبیاری وسیله ای کاملا هوشمند که می تواند با برنامه هایی که از قبل برای آن بطور ثابت یا از طریق کاربر تعریف می شود ،

گیاه یا گیاهانی را در هر نوع توپوگرافی زمین متناسب با نوع نیاز آن گیاه آبیاری کند .

تنظیم ساعات آبیاری اگر به وسیله یک کارشناس انجام شود بهتر است.

کنترل پنجره ها و پرده های برقی در هوشمند سازی ساختمان

  • در کنترل پنجره ها و پرده های برقی در هوشمند سازی ساختمان کلیه شید ها و پرده‌ ها برقی هستند. از روی کلیدهای هوشمند علاوه بر کنترل روشنایی امکان کنترل پرده ها نیز امکان پذیر می‌باشد.
  • با اعمال تایمر هفتگی می‌شود پرده ها را به گونه ای تنظیم کرد تا اتومات باز و بسته شوند.
  • همچنین برخی از پرده ها به سیستم هواشناسی متصل هستند. ایستگاه هواشناسی در بالاترین نقطه ویلا نصب و اطلاعات جوی نظیر دمای بیرون، سرعت باد، میزان نور خورشید و بارشهای جوی را می سنجد و به کمک آن می توان انواع سناریو های خودکار را اجرا کرد. مثلاً با افزایش شدت نور خورشید و یا تاریک شدن هوا، اتوماتیک پرده ها بسته میشوند و یا اینکه با تاریک شدن هوا نور پردازی محوطه در چند سطح اجرا می‌گردد.

قیمت هوشمند سازی ساختمان توسط شرکت ارگ بند سازه

انواع روش های هوشمند سازی ساختمان

انواع هوشمند سازی ساختمان

به طور کلی هوشمند سازی ساختمان به دو نوع تقسیم می شود که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد.

اولین نوع : به صورت سیمی (ارتباط با سیم)

در این نوع از هوشمند سازی ساختمان ، بین هر گونه المانی ، که در خانه وجود دارد برای ارتباط آن باید از سیم کشی استفاد کرد و از کابل های شبکه و کابل KNX.

برای ایجاد ارتباط سیمی بین تجهیزات یک ، تابلو مرکزی در نظر گرفته می شود و سیم های فرمان و سیم های اصلی المان ها ، همه داخل تابلو می آیند و توسط ماژول های کنترولی و رله ها ارتباط می گیرند و از هر فرمانی که شما صادر می کنید توسط دستگاه به تابلو مرکزی می رساند و در نتیجه انجام می شود. در ادامه ما مزایا و معایب هر کدام از روش ها را به طور کامل بررسی خواهیم کرد ، پس با ما همراه باشید

مزایا و معایب این روش

سرعت بالا در عمکلرد

در این سیستم به علت وجود ارتباط سیمی بین تجهزات سرعت بالاتری نسبت به خانه های نوع دوم ، یعنی خانه هوشمند بی سیم دارد.

دقت عملکرد بالا

در این نوع از سیستم به دلیل اینکه دستورات از طریق سیم انتقال پیدا می کنند ، دستورات بدون هیچ گونه خطا اجرا می شود و هیچ گونه تداخلی در کار وجود ندرد.

دومین نوع : ارتباط بدون سیم

استفاده از روش بی سیم یا WireLess در هوشمند سازی ساختمان

روش بعدی ، که این روز های برای هوشمند سازی ساختمان بسیار مهم و پر استفاده شده است ، روش هوشمند سازی بی سیم یا وایرلس هست که به عنوان بستر ارتباطی سیستم هوشمند می باشد. در این روش تمامی فرمان های شما از طریق سیگنال های وایر لس ارسال می شود و همچنین ، پس از ارسال پیام و انجام پروسه دریافت می شود. از مهم ترین استاندار های این روش می توان به Z – Wave   و Zigbee  اشاره کرد.

در این استاندارد ها ، دستگاه ها علاوه بر این که نقش گیرنده اطلاعات را دارند و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند ، ضمنا پس از دریافت ، اقدام به ارسال مجدد آن می نمایند تا به این ترتیب محوطه تحت پوشش سیستم را گسترش دهند.

در این روش علاوه بر سرعت بالای انتقال اطلاعات ، نیاز به تعغیر سیم کشی در ساختمان وجود ندارد و به همین دلیل راحتی در خانه هایی که امکان تعغیر در سیستم سیم کشی ساختمان وجود ندارد و به راحتی قابل اجرا می باشد.

عملکرد سیستم WireLess در هوشمند سازی ساختمان

عملکرد سیستم WireLess در هوشمند سازی ساختمان براساس کلیدها و ماژول هایی شکل می گیرد که به صورت لمسی با بلوتوث و وایرلس ست می شوند. در واقع به جای کلیدهای سنتی، ترموستات ها و سیم کشی های تو در تو؛ با تکنولوژی خاصی آرایش ارتباطات سیستماتیک خانه انجام می شود. هوشمندسازی بی سیم به کمک یک تاچ پنل مرکزی قابلیت اجرا پیدا می کند که با نام ( GATE MAY ) شناسایی می شود.

این ماژول مرکزی بسیار ساده جاسازی می گردد. GATE MAY تنها نیاز به یک فاز و نول برای تغذیه دارد و ارتباطات بی سیم را اعمال می کند. با استفاده از نرم افزار مخصوص تاچ پنل مرکزی تمام کلیدها را به صورت بی سیم می توان کنترل کرد. در نتیجه کافی است یک تاچ پنل در منزل قرار گیرد و آن تاچ پنل به مودم وای فای خانه متصل شود تا خانه به سوی مدرنیته شدن برود.

مزایای WireLess

سرعت بالای انتقال اطلاعات نسبت به سیستم سیم کشی یا کابل کشی ، که این مورد بسیار مهم است و خیلی از افراد روی سرعت انتقال اطلاعات مانوور می دهند.

بیشتر بخوانید : وام طلا

انواع سیستم های WireLess در هوشمند سازی ساختمان

سیستم های WireLess در هوشمند سازی ساختمان انواع مختلفی دارد که از ضعیف تا قوی طبقه بندی می شوند.

تعدادی از معروف ترین آنها عبارتند از:

  • ZigBee
  • Bluetooth
  • Wi-Fi
  • Zway
  • Wemo
  • Nest

از بین موارد بالا سیستم Wi-Fi نسبت به سایرین مقرون به صرفه تر بود و امکان دسترسی به آن  بیشتر است به همین خاطر از این سیستم در هوشمند سازی ساختمان بیشتر استفاده می شود.

هوشمند سازی ساختمان چگونه است؟

 کنترل هوشمند درب و کرکره در هوشمند سازی ساختمان

می‌توان در ، پنجره ، پرده ، سایبان و غیره را کنترل ، و فرمان‌ ها و دستور های لازم را در این باره اضافه کرد.

 کنترل هوشمند دزدگیر و اعلام حریق

سنسورهای نصب شده در سیستم هوشمند سازی ساختمان نقش نگهبان خانه را دارد.

اگر هر یک از درها یا پنجره‌هایی که سنسور در آن‌ها تعبیه شده‌اند باز بشود یا فعالیتی توسط سنسورهای حرکتی نصب شده تشخیص داده بشود ، یا اگر کدهای غلط به سیستم‌های کارتی یا کدی وارد بشود ، سیستم تمامی این موارد را به منزله ورود افراد غیر مجاز به منزل تشخیص می دهد و ضمن پخش آژیر در ساختمان ، موضوع را از طریق خط تلفن متصل به سیستم و یا از طریق ارسال پیامک گزارش می‌کند که یکی از مهم ترین و بهترین مزایای هوشمند کردن ساختمان است.

ورود و خروج پرسنل ، دوربین مدار بسته و نشتی اب و آب گرفتگی و حفاظت از برق گرفتگی را می‌توان از طریق سیستم هوشمند کردن ساختمان کنترل کرد.

سیستم اعلام حریق خانه هوشمند می‌تواند در هنگام بروز هر حادثه علاوه بر اعلام هشدار ، روشنایی و تهویه راهرو ها و مسیر‌های خروج امن را ، فعال کند. همچنین با بستن خودکار شیر اصلی گاز ، و قطع آب ، به‌ طور هم‌ زمان از طریق خط تلفن متصل به سیستم هوشمند با مراکز امداد رسانی مثل : آتش‌نشانی ، اورژانس و پلیس ، تماس می گیرد و با اعلام  وقوع آتش‌ سوزی ، آدرس ساختمان را هم به آن‌ها اطلاع می دهد و دقیقا مانند یک انسان عمل می کند.

ویژگی های هوشمند سازی ساختمان

روش اجرای هوشمند سازی ساختمان

برای هوشمند سازی ساختمان روش‌ها و پروتکل‌ها و استانداردهای متعددی مانند KNX ، BACnet ، Cbus ، Lonworks و LON وجود دارند ، که از مهم‌ترین و معروف‌ترین آن‌ ها Bacnet و KNX را می‌توان ، نام برد. این موارد در دوره‌های آموزش هوشمند کردن ساختمان در تهران به‌ طور عملی آموزش داده می‌شود.

هوشمند سازی ساختمان با سیم در این حالت برای ایجاد ارتباط با برخی از تجهیزات خانه هوشمند مانند مانیتور لمسی و دستگاه کارت‌خوان و یا ماژول پرده برقی به سیم‌هایی برای انتقال داده نیاز است؛ و برای این کار از کابل هایی در این زمینه استفاده میکنند .

بیشتر بخوانید: شرکت هوشمند سازی ساختمان

عوامل موثر بر هوشمند سازی ساختمان

1. نوع و برندی که در هوشمند کردن به کار می رود در هوشمند سازی ساختمان

در این باره باید بگوییم که هر چه قدر کیفیت وسایلی که در هوشمند سازی ساختمان استفاده می شود ، بالاتر باشد ، هزینه ی آن تغییر خواهد کرد. در این مورد ، برند کالایی که مصرف می شود هم ، بی تأثیر نیست و ، بر روی قیمت ، تأثیر خواهد گذاشت. مصرف کننده باید به این نکته توجه کند که ، با توجه به بودجه خود ، و آن انتظاری که از سیستم هوشمند دارد ، نوع و برند و مدل دلخواهش را ، انتخاب کند. در اینجا باید این نکته گفته شود که ، برای کیفیت قطعات ، اجباری نیست که حتماً به سمت برند های معروف اروپائی یا کره و ترک برویم ، چون در کشورمون ایران هم ، برندهایی هستند که ، کیفیت قابل قبولی دارند و در مورد هایی حتی از برند های مطرح جهانی هم ، با کیفیت تر است و ، از نظر هزینه ای ، نسبت به برند های خارجی ، مقرون به صرفه است.

2. سطح هوشمند بودن ساختمان در هوشمند سازی ساختمان

یکی دیگر از مورد هایی که بر هزینه ی هوشمند کردن ساختمان ، تاثیر می گذارد ، تعیین کردن مقدار هوشمندی است. و این که این را بدانیم چه لولی از هوشمندی را در ساختمان خود می خواهیم. به صورت کلی ، می توان گفت در ساختمان ها ، ۴ سطح هوشمند سازی وجود دارد ، و انتخاب نوع آن بر عهده ی مشتری است. این چهار سطح ، شامل : ساده ، نرمال ، پیشرفته ، و ویژه است ، و با توجه به این نکته که میزان تجهیزات مصرف شده در هر سطحی ، از دیگری ، متفاوت می باشد. هزینه هوشمند سازی از سطح به سطح دیگر ، فرق خواهد داشت.

مقاله ی هوشمند سازی ساختمان چیست

3. سن سازه در هوشمند سازی ساختمان

هزینه هوشمند کردن ساختمان های تازه ساخت ، نسبت به ساختمان های قدیمی ، کمتر است.  علت آن ، نو بودن وسایل پایه برای هوشمند کردن است که ، نیازی به تعویض کردن ندارند.

4. پروتکل سیستم در هوشمند سازی ساختمان

هر سیستمی در هوشمند سازی ، پروتکل خاص خودش را ، دارد که ، این نوع پروتکل ، بر روی هزینه هوشمند سازی ساختمان تأثیر می گذارد. بعضی از پروتکل ها ، گران قیمت هستند و برای همه ، توصیه به استفاده نمی شود ، و در سوی دیگر ، بعضی از پروتکل ها ، مثل سیستم های ، وایرلس یا از راه دور ، ارزان تر است و ، هزینه هایی مانند سیم کشی و لوله کشی در آن حذف می شود که در قیمت نهایی ، تاثیر می گذارد.

5. سیستم کنترل و امکانات آن در هوشمند سازی ساختمان

هرچقدر ، تعداد قسمت هایی که هوشمند سازی ساختمان شده اند ، بیشتر باشد ، نیاز بیشتری به سیستم های کنترل ، دارد ، برای مثال : پرده ی سالنی داریم ، اگر بخوایم هم پرده و هم آستر آن را کنترلی کنیم ، باید برای هر کدام از آن ها ، موتور جداگانه نصب شود ، و طبیعی است که با این کار ، هزینه ی آن بالاتر برود و اگر ، اضافه بر سالن هال ، اتاق های خواب را هم بخواهیم به همین روند انجام دهیم ، باز هم هزینه ی بیشتری صرف خواهد شد.

6. هزینه های اجرایی نصب و راه اندازی بر قیمت هوشمند سازی ساختمان

قیمت هوشمند سازی ساختمان : هزینه ی نصب و راه اندازی قطعات ، مانند تجهیزات و وسایل ، به چند مورد بستگی دارد. اولین مورد موثر بر هزینه نصب و راه اندازی ، نوع برندی است که مصرف می شود ، از این جهت که بعضی از برند ها ، سختی هایی برای نصب داشته ، و زمان بیشتری را می خواهد. مورد بعدی ، تعداد تجهیزات و قطعاتی است که مصرف می شود ، که آن هم ، بر روی هزینه ی نصب تأثیر می گذارد ، ولی باید دقت کرد که ، هزینه ی نصب و راه اندازی تجهیزات ، در ابتدا ، توسط شرکت حساب می شود و ، در مواردی هزینه ی نصب و راه اندازی بر عهده خود شرکت است و هزینه ای بابت این کار ، دریافت نمی کند.

شرکت ارگ بند سازه ، یک شرکت در امر هوشمند سازی ساختمان است و در پروژه های خود ، از بهترین مهندسین و متخصصان ، که مجرب و با تجربه هستند ، استفاده می کنند.

7. هزینه های اجرایی نصب و راه اندازی در هوشمند سازی ساختمان :

هزینه ی نصب و راه اندازی قطعات ، مانند تجهیزات و وسایل ، به چند مورد بستگی دارد. اولین مورد موثر بر هزینه نصب و راه اندازی ، نوع برندی است که مصرف می شود ، از این جهت که بعضی از برند ها ، سختی هایی برای نصب داشته ، و زمان بیشتری را می خواهد. مورد بعدی ، تعداد تجهیزات و قطعاتی است که مصرف می شود ، که آن هم ، بر روی هزینه ی نصب تأثیر می گذارد ، ولی باید دقت کرد که ، هزینه ی نصب و راه اندازی تجهیزات ، در ابتدا ، توسط شرکت حساب می شود و ، در مواردی هزینه ی نصب و راه اندازی بر عهده خود شرکت است و هزینه ای بابت این کار ، دریافت نمی کند.

بیشتر بخوانید : وام با خودرو

هوشمند سازی ساختمان

تجهیزات هوشمند سازی ساختمان

کنترل هوشمند تجهیزات گرمایشی و سرمایشی توسط هوشمند سازی ساختمان

کنترل تجهیزات مرکزی ساختمان مانند : چیلر، دیگ آبگرم، پمپ‌های سیستم، برج خنک‌کن و غیره در موتورخانه و تجهیزات محلی نیز مانند فن کوئل‌ها، کولرها و هواسازها از طریق هوشمند سازی ساختمان ممکن است. با این سیستم روشن و خاموش کردن تجهیزات مرکزی در ‌‌زمان‌های مشخص و از راه دور ممکن است. این سیستم می‌تواند دمای اتاق‌ها را با توجه به محیط به طور خودکار کنترل کند.

هوشمند سازی ساختمان چگونه است

کنترل هوشمند درب و کرکره در هوشمند سازی ساختمان

به وسیله سیستم BMS می‌توان در، پنجره، پرده، سایبان و غیره را کنترل و فرمان‌های لازم را در این خصوص صادر کرد.

کنترل هوشمند دزدگیر و اعلام حریق در هوشمند سازی ساختمان

سنسورهای نصب شده در سیستم هوشمند سازی ساختمان نقش نگهبان خانه را دارد .

اگر هر یک از درها یا پنجره‌هایی که سنسور در آن‌ها تعبیه شده‌اند باز بشه یا فعالیتی توسط سنسورهای حرکتی نصب شده تشخیص داده بشه یا اگر کدهای غلط به سیستم‌های کارتی یا کدی وارد بشه ، سیستم تمامی این موارد را به منزله ورود افراد غیرمجاز به منزل تشخیص میده و ضمن پخش آژیر در ساختمان، موضوع را از طریق خط تلفن متصل به سیستم و یا از طریق ارسال SMS گزارش می‌کند که یکی از مهم ترین و بهترین مزایای هوشمند سازی ساختمان است .

ورود و خروج پرسنل، دوربین مدار بسته و نشتی آب و آب گرفتگی و حفاظت از برق گرفتگی را می‌توان از طریق سیستم هوشمند سازی ساختمان کنترل کرد پس میتونیم در اینجا از مزیای بسیار خوب این سیستم هوشمند سازی ساختمان بهره مند شد .

سیستم اعلام حریق خانه هوشمند می‌تواند در هنگام بروز هر حادثه علاوه بر اعلام هشدار، روشنایی و تهویه راهروها و مسیر‌های خروج امن را فعال کنه. همچنین با بستن خودکار شیر اصلی گاز و قطع آب، به‌طور هم‌زمان از طریق خط تلفن متصل به سیستم هوشمند با مراکز امدادرسانی مثل آتش‌نشانی، اورژانس و پلیس تماس گرفته و ضمن اعلام وقوع آتش‌سوزی آدرس ساختمان را هم به آن‌ها اطلاع دهد دقیقا مانند یک انسان عمل میکند.

هوشمند سازی ساختمان

کنترل روشنایی در هوشمند سازی ساختمان

کنترل روشنایی خانه شامل روشن و خاموش نمودن خودکار لامپ‌ها در منزل و یا ساختمان ، تنظیم سطح نور، کاهش یا افزایش و همچنین تعیین و مشاهده وضعیت و امکان روشن و خاموش نمودن آن‌ها از راه دور و بیرون ساختمان است.

کنترل وسایل الکتریکی هوشمند سازی ساختمان

در خانه هوشمند امکان اطلاع یافتن از وضعیت کلیه وسایل الکتریکی ساختمان و کنترل آن‌ها وجود دارد.

کنترل تردد و سیستم آیفون تصویری در هوشمند سازی ساختمان

در ساختمان‌های مسکونی با سیستم هوشمند سازی ساختمان امکان دریافت تصویر مراجعه‌کننده بر روی نمایشگر و در صورت عدم حضور، ثبت تصویر به همراه زمان مراجعه وجود دارد و حتی در صورت وجود اینترنت می‌توان از راه دور با مهمان ارتباط برقرار کرد.

کنترل هوشمند آبیاری فضای سبز و ویلا هوشمند سازی ساختمان

با سیستم هوشمند سازی ساختمان آبیاری گیاهان موجود در حیاط و یا داخل ساختمان به‌طور خودکار طبق برنامه از پیش تعیین شده انجام می‌شود.

هوشمند سازی ساختمان

بهترین برندهای هوشمند سازی ساختمان

تجهیزات هوشمند سازی ساختمان تحت پروتکل‌های مختلفی توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شوند. برندهای HDL ، DEOS ، JAEGER ، BUSCH ، JUNG ، ABB ، Tis ، Ibit ، Gfr ، BUSCH ، JAEGER ، AIRTEK ، Fibaro ، Zipato ، Zoblin ، Berker ، Philio و … از بهترین برندها در زمینه هوشمند سازی ساختمان هستند.

انواع روش‌های هوشمند سازی ساختمان

برای هوشمند سازی ساختمان روش‌ها و پروتکل‌ها و استانداردهای متعددی مانند KNX،BACnet، Cbus، Lonworks و LON وجود دارند که از مهم‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها Bacnet و KNX را می‌توان نام برد. این موارد در دوره‌های آموزش هوشمند سازی ساختمان در تهران به‌طور عملی آموزش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: قیمت هوشمند سازی ساختمان

سایر ویژگی های هوشمند سازی ساختمان

پروتکل هوشمند سازی ساختمان KNX

سیستم KNX در هوشمند سازی ساختمان یک استاندارد جهانی کنترل هوشمند ساختمان است که از سال ۲۰۰۶ کاربرد آن بسیار افزایش پیدا کرده است. این سیستم امکان برنامه‌ریزی و یکپارچه‌سازی تجهیزات با برندهای مختلف را تحت یک نرم افزار واحد و با روشی بسیار راحت فراهم می‌کند. سیستم KNX تنها استانداردی است که باعث صرفه جویی تا ۶۰ درصد در مصرف انرژی ساختمان شده و استهلاک لوازم را به حداقل می‌رساند. شرکت‌های بسیار زیادی در جهان لوازم و محصولات هوشمند خود را بر پایه استاندارد KNX تولید کرده‌اند و این امر باعث شده که تأمین قطعات و لوازم هوشمند ساختمان راحت باشد.

حتی گفتنی است که بدلیل مزایای زیاد استاندارد KNX شرکتهای بسیار معروفی مانند Sumsung و LG نیز تلاش دارند محصولات جدید خود را بر پایه این پروتکل طراحی و تولید نمایند. لازم بذکر است که کلیه وسایلی که تحت استاندارد KNX تولید شوند حتی اگر از برندهای مختلف هم باشند براحتی می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
حتی وسایل تحت این استاندارد قابلیت ترکیب شدن با سیستم های دیگر را نیز دارند. همچنین سیستم KNX از هر نوع تکنولوژی نرم افزاری و سخت افزاری مستقل می باشد و به راحتی می تواند بین آنها ارتباط ایجاد نماید.

استاندارد هوشمند سازی ساختمان BACnet

سیستم BACnet در هوشمند سازی ساختمان مخصوص ساختمان‌ها و سیستم‌های بزرگی در طیف گسترده و برای تجهیزات و لوازم از برندها و شرکت‌های مختلف است. این استاندارد در سال ۱۹۹۵ بر پایه آخرین دستاوردهای علم انتقال اطلاعات به صنعت هوشمند سازی ساختمان عرضه شد. با استفاده از سیستم هوشمند سازی ساختمان BACnet مالکین می‌توانند بهترین تکنولوژی و خدمات را بدون نگرانی از هر شرکتی که می‌خواهند انتخاب کنند و مطمئن باشند که سیستم جدید با سیستم‌های قبلی به‌راحتی سازگار می‌شود و به صورت یکپارچه کار می‌کند. همچنین می‌توانند انواع تجهیزات و کنترل کننده‌ها را تعویض کنند بدون آنکه نیازی به تعویض سیستم کنترل مرکزی باشد.
هوشمند سازی ساختمان

پروتکل LonWorks

LonWorks به خانواده ای از محصولات که توسط کمپانی Echelon بر پایه پروتکل Lon Talk| می باشد، اطلاق می شود. Lon Talk در واقع یک پروتکل LAN است که با استقاده از سخت افزار Neuron Clips ساخت کمیانی Echelon کار می کند.

سیستم LonWorks ، دارای پروتکل باز استاندارد بین المللی LonTalk می‌باشد و قابل استفاده جهت برقراری ارتباط میان انواع کنترلر‌ها و سرور مرکزی در شبکه BMS می‌باشد.

این تکنولوژی يك راه حل باز و طرحی جدید را برای تحقق بخشیدن به سیستم‌های ارتباطی نا‌محصور در زمینه اتوماسيون خانگی ، صنعتی ، حمل و نقل و شبكه‌های كنترل فراهم می‌آورد. امکاناتی نظیر اشتراک گذاری خدمات ، اطلاعات، سخت افزار و کابل‌کشی را فراهم نموده و افزایش بهره‌وری عملیاتی‌، انرژی و کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری را به ارمغان می‌آورد.

مزايای LonWorks :

  • آزادی در انتخاب واسط‌های ارتباط همچون سيم‌كشی، فركانس راديویی و . . .
  • سازگاری بالای این فناوری با بسیاری از سیستم‌های کنترل خصوصی
  • كاهش هزينه‌های نصب با ساده شدن توسعه ی نرم‌ افزارها
  • قابلیت توسعه و ارتقاء تکنولوژی LonWorks در ساختمان‌ها
  • گسترش سريع سيستم‌های جديد

هزینه و قیمت هوشمند سازی ساختمان

قیمت هوشمند سازی ساختمان با توجه به قدمت ساختمان برآورد می شود. ساختمان ها به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از: ساختمان های درحال ساخت، ساختمان های نوساز و خانه های قدیمی. بهترین زمان برای هوشمند سازی ساختمان وقتی است که ساختمان در حال ساخت است. چون معمار می تواند بهترین جا را برای قرارگیری تجهیزات هوشمند از جمله صفحه کلیدها، سنسورها، ماژول های هوشمند، صفحه لمسی و … مشخص کند. در اینصورت علاوه بر مطلوب شدن نتیجه ی کار، هزینه هوشمند سازی ساختمان به دلیل امکان سیم کشی راحت و عدم نیاز به تخریب کمتر خواهد شد.

اگر ساختمان نوساز دارید و الان که ساخت ساختمان تمام شده به فکر هوشمند سازی ساختمان افتاده اید، کار کمی سخت تر و پر هزینه تر خواهد بود. چون هزینه هوشمند سازی ساختمان بستگی به نوع سیم کشی ساختمان دارد. اگر سیم کشی بصورت سنتی انجام نشده باشد و طبق استاندارد های جدید سیم کشی شده باشد می توان تمام نیازهای مشتری را با محصولات بی سیم و تخریب کمتر برآورده کرد.

اگر ساختمان قدیمی دارید و می خواهید آن را با تجهیزات هوشمند ترکیب کنید تا یک خانه هوشمند داشته باشید، بهتر است در زمان بازسازی خانه، سیم کشی های غیر استاندارد را عوض کنید و متناسب با تجهیزات هوشمند سیم کشی جدیدی انجام دهید. بنابراین هزینه هوشمند سازی ساختمان با توجه به قدمت ساخت آن متغیر خواهد بود.

تعیین قیمت هوشمند سازی با توجه به نوع هوشمند سازی مورد نظر

یکی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت هوشمند سازی ساختمان این است که در ابتدا برای خودمان تعیین کنیم از چه سطحی از هوشمند سازی ساختمان می خواهیم استفاده کنیم. سطح پایه، سطح پیشرفته و یا سطح سفارشی و خاص. مشخصا با تعیین سطح و اعلام آن به کارشناسان فروش به راحتی می توانید در کمترین زمان، محدوده قیمت هوشمند سازی ساختمان دستتان بیاید و تصمیم قطعی برای شما راحت تر باشد.

جمع‌بندی برای هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی ساختمان سعی دارد تا با بهره‌گیری از فناوری‌های کنترلی، مدیریت منابع یک ساختمان را بسته به نوع کاربری آن (مسکونی، اداری، تجاری و …) در دست بگیرد. هوشمند سازی سبب می‌شود تا تأثیر عواملی همچون خطای نیروی انسانی، نرخ وقایع و رخدادهای خارج از کنترل و سوانح کاهش پیدا کرده و باعث افزایش قابلیت اطمینان از عملکرد صحیح تأسیسات و تجهیزات ساختمان و بهبود امنیت عمومی ساختمان شود. ارگ بند سازه 

برای مشاوره و تماس با ما کلیک کنید . 

همه چیز درباره ی هوشمند سازی ساختمان

سایر خدمات ارگ بند

بازسازی ساختمان

بازسازی آپارتمان و یا بازسازی ساختمان ، روشی صحیح برای تغییر است به این دلیل که ، اصولا هزینه اون به نسبت هزینه تخریب و نوسازی بنا بسیار صرفه تر هستش , بنابراین ترجیح داده می شود که به جای تخریب ساختمان هایی که تنها در ظاهر فرسوده است ، و به تعمیرات نیاز دارند و دارای استحکام و پایداری هستند به بازسازی داخلی آنها پرداخته می شود.

در شرکت ما ، علاوه بر طراحی تاسیسات الکتریکال و مکانیکال ، بازسازی ساختمان نیز ، به صورت حرفه ای انجام داده می شود.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی چیست؟ دکوراسیون داخلی شامل اقداماتی برای طراحی و جلوه دادن رنگ ها ، اثاثیه منزل ، و نور ، در اتاق و منزل است. دکوراسیون داخلی سبکی هنرمندانه برای دیزاین داخلی خانه است. طراحی تاسیسات الکتریکال و مکانیکال در شرکت ارگ بند سازه

اقداماتی برای طراحی داخلی منزل مثل : انتخاب رنگ دیوار ها ، ست کردن مبل های خانه ، انتخاب کف ، هوشمند سازی خانه ، اسباب و اثاثیه منزل ، و … است که توسط تیم طراح انجام می شود.

چرا ارگ بند سازه برای هوشمند سازی ساختمان؟

خدمات ارگ بند سازه در هوشمند سازی ساختمان :

  • امکان استفاده همزمان سیستم بیسیم و با سیم
  • کارکرد بدون اختلال در صورت قطع اینترنت
  • سازگار با پروتکل های جهانی اتوماسیون
  • سیستم روشنایی هوشمند
  • سیستم آبیاری هوشمند
  • اپلیکشن هوشمند
  • نمایش مصرف انرژی و محاسبه هزینه به ریال
  • بهینه سازی در مصرف انرژی
  • تعریف حق دسترسی برای هر مکان
  • امکان شخصی سازی برای هر سازمان و کاربر
  • چند زبانه با پشتیبانی از زبان فارسی
  • سیستم پارکینگ هوشمند

شرکت ساختمانی ارگ بند سازه بهترین شرکت ساختمای با تکیه بر توان مهندسی در طراحی و اجراء پروژه های متعدد عمرانی و ساختمانی، همچنین بکارگیری پرسنل متخصص و با تجربه در بخشهای مشاوره، طراحی، اجراء و نظارت بر آن بعنوان یک شرکت EPC جایگاه خود را تثبیت نموده است. دپارتمانهای فنی و مهندسی ارگ بند سازه شامل زیرمجموعه های متعددی نظیر دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان ،هوشمند سازی ساختمانی، روف گاردن، طراحی پلان ساختمان و نما و … میباشد. همواره تعهد، نوآوری و سرعت عمل با دقت بالا و رعایت تمام نکات HSE سرلوحه ارگ بند سازه بوده که حاصل آن خلق پروژه های متعدد موفق با کسب رضایت کارفرمایان محترم بوده است.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی و اجرا  دکوراسیون داخلی ، مشاوره ، و هزینه ی خدمات با شرکت ما در ارتباط باشید. امیدواریم از این مقاله خوشتان آمده باشد.

تاریخچه شرکت ارگ بند سازه

ارگ بند سازه دامون: بازسازی ساختمان، هوشمند سازی ساختمان، دکوراسیون داخلی ساختمان، روف گاردن، طراحی پلان ساختمان و نما
شرکت مهندسی ساختمانی ارگ بند سازه در اوائل سال ۱۳۸۹ با هدف نظارت بر اجراء و سرپرستی کارگاه در پروژه های ساختمانی در تهران تشکیل و آغاز بکار نمود. به لطف ایزد منان و پس از گذشت اندک زمانی از آغاز به کار، هسته مرکزی شرکت بطور کامل شکل گرفته و به عنوان شرکت مجری و EPC جایگاه خود را در زمینه صنعت ساختمان جایگاه خو را تثبیت نمود.
گروه ساختمانی ارگ بند سازه جهت جلب رضایت هر چه بیشتر کارفرمایان و مشتریان محترم در تمام این سالها خود را موظف به حضور مستمر در پروژه ها از ابتدا تا انتهای آن و ارائه گزارشات مالی و اجرائی به کارفرمایان دانسته است. به این ترتیب مدیریت شرکت با بررسی های دقیق در طول مدت انجام پروژه ها و شناخت بیشتر بازار، با تدوین یک نقشه راه کامل، مبادرت به ایجاد دپارتمان های تخصصی جهت رفع تمام نیازهای یک پروژه نمود. این استراتژی به سرعت و با دقت تمام، در جهت افزایش راندمان و کاهش هزینه های غیر ضروری نمره قبولی خود را از طرف کارفرمایان محترم دریافت نمود.
شما مشتریان گرامی با مراجعه به بخشهای مختلف سایت ارگ بند سازه ضمن آشنایی با فعالیتهای مجموعه ما، جهت کسب اطلاعات تخصصی با ثبت درخواست مشاوره در بخش تماس با ما، به صورت کاملا رایگان و غیر حضوری از مشاوران ما بهره جوئید.
امید است در طول این مسیر، همواره رضایت شما عزیزان را کسب نموده و در کنارتان باشیم.
محمدرضا سلیمی (مدیر عامل)

اهداف شرکت ارگ بند سازه

ارگ بند سازه بهترین شرکت ساختمانی در زمینه های بازسازی ساختمان، هوشمند سازی ساختمان، دکوراسیون داخلی ساختمان، روف گاردن، طراحی پلان ساختمان و نما با کادری مجرب و متشکل از افراد متخصص و خبره افتخار دارد فعالیت های متنوع عمرانی، تجاری و تحقیقاتی را با به خدمت گرفتن دانش های نوین دنیا و بهره مندی از توان قوی مهندسی به انجام رساند. این شرکت ساختمانی با هدف ارائه حرفه ای ترین خدمات در زمینه طراحی، محاسبات و اجرای پروژه های خرد و کلان با به کارگیری علوم و تکنولوژی های بروز و خلق آثاری بدیع با در نظر گرفتن بهینه سازی (وقت و هزینهٔ ) کارفرما شروع به فعاليت کرده است.

تجهیزات هوشمند سازی ساختمان چیست؟

هوشمند سازی ساختمان

شرکت ارگ بند سازه ، یکی از بهترین شرکت ها ، در امر هوشمند سازی ساختمان است. این شرکت در پروژه های خود ، از بهترین و حرفه ای ترین مهندسان و متخصصان این حوزه استفاده می کند که همگی ، مجرب بوده و تجربه ی بالای در این زمینه دارند.

این شرکت همچنین ، امور بازسازی ساختمان ، اجرا و طراحی روف گاردن ، دکوراسیون داخلی و … را انجام می دهد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت خدمات ، مدت زمان پروژه ها ، مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر ، با ما ، یعنی شرکت ارگ بند سازه در ارتباط باشید. امیدواریم از خواندن مقاله ی هوشمند سازی ساختمان ، لذت برده باشید.

ارگ بند سازه

 شرکت ساختمانی ارگ بند سازه با هدف ارائه حرفه ای ترین خدمات در زمینه طراحی، محاسبات و اجرای پروژه های خرد و کلان با به کارگیری علوم و تکنولوژی بروز و خلق آثاری بدیع با در نظر گرفتن بهینه سازی (وقت و هزینه) در خدمت مشتریان گرامی میباشد.

مدیر عامل: محمدرضا سلیمی

آدرس شرکت

آدرس : تهران، خیابان پاسداران، گلستان پنجم

بازدید

بازدید امروز :19

بازدید دیروز :52

بازدید کل :70280

© تمامی حقوق این سایت، متعلق به شرکت ارگ بند سازه می‌باشد.